1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ניסים ואטורי
בנימין נתניהו ניסים ואטורי
חוק צרפתי בכנסת הבאה? ח"כ ואטורי ונתניהו
(צילום: אבי חי, אלכס קולומויסקי)
שעות לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו סירב להגיד שיחסום "חוק צרפתי" אם וכאשר יעלה על ידי חברי כנסת בקואליציה הבאה, הצהיר היום (שני) ח"כ ניסים ואטורי מהליכוד כי יקדם את החוק בכנסת הבאה. זמן קצר לאחר שכתב את הציוץ, מחק אותו.
בריאיון בגלי צה״ל הבוקר לא פסל נתניהו מצב שיקודם חוק חסינות בכנסת הבאה, ואמר שהוא "לא מתערב בזה בכלל". לשאלה האם יאפשר לח"כ מהקואליציה או מהליכוד לקדם חוק כזה השיב: "לא מקדם ולא חוסם. לא נותן ולא לא נותן".

זמן קצר אחרי הריאיון צייץ ואטורי: "החוק הצרפתי הינו חוק ראוי. ללא קשר לזהות הפוליטית של ראש הממשלה. לא ייתכן מצב שבו הפקידים שולטים במדינה למרות שלא נבחרו מעולם". בציוץ אחר הוסיף: "אני אקדם חוק כזה בכנסת הבאה" - ואחר כך כאמור מחק. מאוחר יותר צייץ הבהרה: "כן, החוק הצרפתי ראוי. לא יחול על נתניהו. תיקי נתניהו מתמוססים מעצם תפירתם".
הדעות בליכוד לגבי חוק כזה חלוקות. בעוד שחלק מחברי הכנסת אומרים שמדובר בחוק ראוי, ישנם אחרים שאומרים שנתניהו לא יקדם כזה. כך למשל, שר הבריאות יולי אדלשטיין, שנשאל בוועידת "ידיעות אחרונות" ו-ynet אם יתמוך בחוק צרפתי אם יובא להצבעה והשיב: "חוקים כאלה לא יבואו להצבעה, ואם יבואו אצביע נגד".
מי שמיהרה להודיע כי לא תיתן יד למהלך היא ח"כ איילת שקד מימינה שהבהירה כי מפלגתה לא תתמוך בחוק צרפתי ותדאג ש"לא יהיה" כזה. שקד, שהופיעה בפאנל בחירות לתלמידים מרשת אמית, התייחסה באותה הזדמנות גם לאפשרות כי מפלגתה תשב בקואליציה לצד מרצ. היא לא פסלה זאת עקרונית אך אמרה כי "זו לא היתכנות ריאלית", שכן "לא סביר שמרצ יסכימו לקווי היסוד של הממשלה שלנו".

"השאשאות והפאקות"

עוד הבוקר, נתניהו נשאל בכאן רשת ב' לגבי מספר המתים מקורונה שמתקרב ל-6,000, והשיב: "תשאל את השאשות והפאקות, את הפקה פקה ושאשא שאשא שאמרו שלא צריך להתחסן".
ח"כ יפעת שאשא ביטון מ"תקווה חדשה" הגיבה: "השאשאות והפאקות פאקות זה המשך קמפיין הנה-נה-נה שמוביל ראש הממשלה ומדרדר את ישראל לתהום עמוקה מאוד. הזלזול שלו באזרחי מדינת ישראל ובקורבנות הקורונה הוא אחד משיאי השפל של האיש הזה, שפעם היה נחשב ראש ממשלה מכובד. לא ארד לרמתו. אמשיך להיאבק למען אזרחי מדינת ישראל, ללא מורא, עם קול ההגיון שבתוכי ועם התמיכה האדירה מעם ישראל".
יו"ר מפלגתה, גדעון סער, הוסיף: "ד״ר יפעת שאשא-ביטון היא אשה חזקה ומצליחה שבנתה את עצמה בעשר אצבעות. כיושבת ראש ועדת הקורונה היא העלתה את קרנה של כנסת ישראל ושמרה על עצמאות הרשות המחוקקת והפיקוח הפרלמנטרי על הממשלה.
"אני גאה בשותפות שלי איתה למען שינוי לישראל. האופן המקומם והפוגעני שבו התבטא הבוקר כלפיה נתניהו בייש פעם נוספת את התפקיד אותו הוא נושא", מסר סער.
מאוחר יותר פרסם נתניהו מעין הבהרה: "97% מאלה שנפטרו מהקורונה לא היו מחוסנים בשתי מנות. לכן אני לא מוכן לסבול את שיבוש הנחיות הבריאות ואת הדה-לגיטימציה לחיסונים שעושים פוליטיקאים ציניים אליהם התייחסתי היום. יש לי אפס סבלנות לפייק ניוז בזמן שאני נלחם להצלת חיים. לכו להתחסן והצילו את החיים שלכם!".
השתתפו בהכנת הכתבה: קובי נחשוני