מדינת ישראל מציעה פיצוי בסך 670,040 שקל למשפחתה של עאישה א-ראבי (47), שנהרגה לפני קרוב לשנתיים מיידוי אבנים על ידי נערים יהודים, שהוכר כפעולת איבה.
א-ראבי, מהכפר בידיא שבשומרון, נהרגה באוקטובר 2018 ליד צומת תפוח לאחר שהמכונית שבה נסעה נרגמה באבנים. בעלה, יעקוב, שנסע עמה, נפצע באירוע. לאחר המקרה נעצרו חמישה נערים יהודים. נגד אחד מהם (16) הוגש כתב אישום.
3 צפייה בגלריה
משפחת ראבי
משפחת ראבי
האלמן והבת ברקע תמונת א-ראבי
לפני כחצי שנה פורסם ב"ידיעות אחרונות" שמשרד הביטחון הכיר באירוע שבו נהרגה א-ראבי כפעולת איבה. כיוון שא-ראבי לא הייתה אזרחית ישראלית והאירוע גם לא התרחש בשטח מדינת ישראל פנתה משפחתה, באמצעות עורכי הדין נבילה כאבוב ומוחמד רחאל, לוועדה לתשלום פיצויים לפנים משורת הדין (למ"ד), ודרשה פיצויים בגובה שבעה מיליון שקל.
3 צפייה בגלריה
אישה פלסטינית נהרגה על ידי מתנחלים ליד מחסום תפוח
אישה פלסטינית נהרגה על ידי מתנחלים ליד מחסום תפוח
עאישה א-ראבי


3 צפייה בגלריה
עו״ד נבילה כבוב
עו״ד נבילה כבוב
עו"ד נבילה כבוב ועו"ד מוחמד רחאל
כעת, לאחר שהוועדה דנה בבקשה, קיבלה המשפחה הצעה לפיצוי בגובה 670,040 שקל בלבד. עורכי הדין כבר הודיעו שבכוונת המשפחה לדחות את ההצעה ולהגיש תביעה לבית המשפט: "ההצעה אינה מקובלת על משפחת המנוחה, אישה תמימה ואם לשמונה ילדים אשר נרצחה בדם קר על לא עוול בכפה רק בשל היותה ערבייה. כל העולם מסתכל על החלטת הוועדה, זוהי תעודת עניות למדינת ישראל".
ממשרד הביטחון נמסר: "א-ראבי אינה אזרחית ישראלית ואינה זכאית לזכויות מהמוסד לביטוח לאומי. סכום הפיצוי שפסקה הוועדה חושב לפי התגמול הבסיסי, שהיה משולם על ידי המוסד לביטוח לאומי, לו הייתה א-ראבי זכאית לזכויות, וביחס בין השכר הממוצע בישראל לזה שבשטחים".