ביש עתיד דורשים להדיח את ח"כ מיקי זוהר מתפקיד סגן יו"ר הכנסת, לאחר שכינה את נאומה של חברת הסיעה עִ׳דיר כמאל מריח "דוחה ומגעיל": אחרי העימות הלילי, בדיון על הגבלת ההפגנות, פנתה סגנית יו"ר הכנסת ח"כ אורנה ברביבאי מיש עתיד ליו"ר הכנסת יריב לוין ודרשה שיסיים את תפקידו כסגן.
בפנייתה ציינה ברביבאי, שגם הוצאה על ידי זוהר מהמליאה, כי "דרך התנהלותו הייתה בוטה, פוגענית ואינה תואמת את חובתו להיות ממלכתי ולכבד את הכללים הנהוגים כיושב ראש המליאה. לצערי, הוא החל לדחוק בחברי כנסת שנשאו דברים בטרם הסתיים הזמן שהוקצב להם, השמיע הערות שיפוטיות, כשהחמורה בהן הייתה כלפי חברת הכנסת מריח".

3 צפייה בגלריה
מיקי זוהר וכמאל מריח
מיקי זוהר וכמאל מריח
סגן יו"ר הכנסת זוהר וח"כ מריח
(צילום: ערוץ כנסת)
"כשמצאנו לנכון למחות על דרך התנהלותו, הוא קרא לנו לסדר והוציא מהמליאה שלושה חברי כנסת של מפלגת יש עתיד-תל"ם ואני בתוכם", הוסיפה ברביבאי. "ברור כי מניעיו של ח"כ זוהר אינם ענייניים והם נובעים אך ורק משיקולים פוליטיים שאין להם מקום מהפוזיציה שלו כסגן יו"ר".
עוד הוסיפה: "ח"כ זוהר פוגע בכבודה של הכנסת בהיותה סמל שלטון ממלכתי, ולכן הוא לא יכול להמשיך בתפקידו הייצוגי כסגן יו"ר הכנסת. אני דורשת כי הוא יסיים את תפקידו לאלתר, מאחר והוא אינו ראוי לתפקיד".
3 צפייה בגלריה
ח"כ אורנה ברביבאי בנאום בכורה במליאה
ח"כ אורנה ברביבאי בנאום בכורה במליאה
ח"כ ברביבאי. גם היא הוצאה מהדיון
(צילום: עמית שאבי )
יו"ר הכנסת, יריב לוין, מסר כי "שוחחתי עם סגן יו"ר הכנסת, מיקי זוהר, והדגשתי את החובה להקפיד, דווקא בזמנים מתוחים אלה, על האיזון העדין שבין שמירת חופש הביטוי של חברי הכנסת לבין שמירת כבוד הכנסת וכבוד כל חבריה. הבהרתי כי על אף הקושי, כל עוד הדובר אינו תוקף באופן אישי או ישיר את יו"ר הישיבה, נכון להימנע מהתייחסות שאין תכליתה אמירה עניינית לגופו של נושא, תיקון עובדתי או ניהול תקין של הישיבה".
לדברי לוין, "בתקופה האחרונה אנו עדים לשיח ציבורי אלים ומקטב, אשר אינו פוסח על הכנסת. רק בשבועיים האחרונים נאמרו מעל דוכן הכנסת כלפי ראש הממשלה, שרים וחברי כנסת הגידופים הבאים: ראש משפחת פשע, שטן, שפחה נרצעת, חיילי הפשע, גנב, מושחת, משתלב במרחב של רודנים, אנרכיסט, קומיסר, נוכל ועוד".
"יתרה מכך, חריצת דין בהתעלמות מזכויות אדם בסיסיות ובהן חזקת החפות, הפכה בכנסת למעשה של יום ביומו", הוסיף לוין. "בכוונתי לשוחח עם כמה חברי כנסת שלצערי, צורת התבטאותם במליאה והתנהגותם במהלך ההצבעות הינן חריגות ובלתי מקובלות. על חברי הכנסת כולם מוטלת אחריות כבדה לנהל שיח מכבד ולא להעמיק את הקרעים בחברה הישראלית".
3 צפייה בגלריה
יריב לוין ואבי ניסנקורן
יריב לוין ואבי ניסנקורן
שוחח עם זוהר - אך ידבר גם עם ח"כים נוספים. לוין
(צילום: יהונתן סמייה, דוברות הכנסת)
חרף דבריו של לוין, ח"כ זוהר צייץ: "אני שלם עם המעשה החריג שעשיתי לאור הנאומים החריגים, מלאי הרוע והשנאה, של אנשי יש עתיד. אמשיך להיות נטול צביעות, לא פוליטיקלי קורקט, ישר ואמיתי מול הציבור. לא אתנצל בפני ה'ברנז׳ה' על האמת שלי ושל מיליוני אזרחים שנמאס להם להיקרא אזרחי ישראל השנייה".
הלילה, בתום נאומה של מריח שבמהלכו פנתה לבנה, פנה אליה זוהר ובאופן חריג העיר: "קראת נאום באמת שקט, רגוע ונינוח לבנך הקטן, שהיה אחד הנאומים הדוחים והמגעילים ששמעתי בכנסת ישראל". 
היא השיבה לו: "אתה חושב שזה מכבד את המעמד שלך? תגיד אתה לא מתבייש?! אתה מבייש את המעמד שלך", ונענתה בחזרה: "אני מתבייש שהבן שלי ישמע אותי מדבר ככה כנבחר ציבור. מילים כל כך דוחות, כל כך לא מכובדות, בטח לא דמוקרטיות". 
זוהר התייחס היום שוב לתקרית בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו, ובו כתב: "הגיע הזמן לומר לאנשי יש עתיד את האמת - הארס, השנאה, הפלגנות והגישה ההרסנית שלהם, היא זו שפוגעת בכל אזרחי ישראל, היא זו שמעודדת הפגנות בלי פרופורציה רק כדי שיוכלו לממש את שנאתם לרה"מ ולאנשי הליכוד".
"רצה הגורל ובשעת לילה מאוחרת מאוד יצא לי לנהל את הדיון במליאה מתוקף תפקידי כסגן יו"ר הכנסת", הוסיף. "אנשי יש עתיד עלו לדוכן בזה אחר זה ופיזרו ארס ושנאה בלי גבול עד לרגע בו ח"כ מריח עלתה לדוכן לשיר לבנה 'שיר ערש'. ובכן לא היה מדובר ב'שיר ערש' אלא במופע שנאה חסר תקדים מלווה במילים נמוכות, דוחות ולא מכובדות כלפי ראש הממשלה ונבחרי הליכוד, שכל בר דעת ובטח ילד קטן, היו מתביישים בהן. בחרתי להביע את דעתי על הנאום המבחיל שהיא נשאה ואיני מתחרט על כך, יש לעשות סוף לקו הבזוי והמשתלח של יש עתיד וחבריהם ויש להביע את מורת רוחנו על כך".