משטרת חיפה פענחה פרשת שוד אלים של קשיש בשכונת הדר בעיר, שבמהלכו הותקף בן 93 שעבר ליד תחנת המטרונית ברחוב הרצל. בכתב האישום שהוגש היום (א') נגד ויאצ'סלב קולין (34) נכתב כי הוא הבחין בטלפון שבצבץ מכיס חולצתו של הקשיש, שלח את ידו - אך הקשיש התנגד והכה אותו בעזרת שקית שהחזיק.
קולין תקף אותו עד שהפיל את הקשיש לרצפה, הניח עליו את רגלו בעודו מדמם מהראש - לקח את הטלפון ונמלט מהמקום. הקשיש פונה לבית החולים ופצעו נתפר. הנאשם, כך עולה, מיהר לאזור שוק תלפיות, שם מכר את הטלפון תמורת 200 שקלים. חוקרי משטרת חיפה שהוזעקו למקום הצליחו לעצור אותו לאחר כחצי שעה, ובהמשך איתרו גם את הטלפון שנשדד – ובסופו של דבר אף החזירו אותו לבעליו.
2 צפייה בגלריה
תקיפת קשיש בשכונת הדר בחיפה
תקיפת קשיש בשכונת הדר בחיפה
הנאשם מכר את הטלפון בשוק תלפיות. רגע התקיפה בחיפה
(צילום: מתוך מצלמות אבטחה)
כתב האישום מייחס לקולין עבירות של שוד בנסיבות מחמירות ופציעה. במקביל לאישום מבקשת הפרקליטות להאריך את מעצרו עד תום ההליכים ומציגה את הראיות - בהן סרטון ממצלמות אבטחה שתיעד את התקיפה (בפתח הכתבה), הודאתו של הנאשם כי גנב את הטלפון כדי לרכוש סמים והודעותיהם של עדים שונים, בהם האדם שרכש ממנו את מכשיר הטלפון.
2 צפייה בגלריה
המשטרה החזירה לקשיש את הנייד שנשדד
המשטרה החזירה לקשיש את הנייד שנשדד
המשטרה מחזירה את הטלפון לקורבן
(צילום: דוברות המשטרה)
בשבוע שעבר החזירו חוקרי המשטרה לקשיש את הטלפון הסלולרי. ראש אגף החקירות והמודיעין בתחנת חיפה, סנ"צ יוני שפירא, אמר כי במשטרת חיפה מתכוונים לנקוט יד קשה בכל אירוע של אלימות חמורה, "בוודאי ובוודאי באירועים של אלימות נגד קשישים. כך עשינו וכך נעשה. במקרה זה הוכחנו שאנחנו עושים את הכל כדי לחזק את תחושת הביטחון, של הציבור בכלל ובוודאי של האוכלוסייה החלשה".