1 צפייה בגלריה
בשורה מרגשת לעשרות אלפי אזרחים ותיקים בארץ – שלישי בשלייקס חוזר
בשורה מרגשת לעשרות אלפי אזרחים ותיקים בארץ – שלישי בשלייקס חוזר
הדיון שבו הוחלט על חידוש המיזם
(צילום: דוברות משרד האוצר)
המיזם האהוד "שלישי בשלייקס", שבמסגרתו עשרות אלפי אזרחים ותיקים נהנו מהנחות קבועות בכל יום שלישי בכניסתם למגוון פעילויות פנאי ובידור, הופסק עם פרוץ משבר הקורונה בשנה שעברה. אז, נאלצה אוכלוסייה זו לחיות תחת הגבלות נוקשות של ריחוק חברתי עקב היותם נמנים עם קבוצות הסיכון.
מאות פניות התקבלו מצד אזרחים המעוניינים בהשבתו - ול-ynet נודע כי הבוקר (ב') הוחלט על חידושו. שר האוצר אביגדור ליברמן והשרה לשוויון חברתי מירב כהן דנו בנושא וסיכמו על החזרת המיזם כחלק מחזרת המשק לשגרה. "אני שמח לבשר על הארכת התוכנית, בייחוד אחרי חודשים ארוכים שבהם נמנע מהאוכלוסייה הבוגרת לבקר בבתי הקולנוע ובמוסדות התרבות בישראל", אמר ליברמן.
השרה כהן הוסיפה: "מיזם שלישי בשלייקס הופסק בתקופת הקורונה, ובהיעדר תקציב מדינה היה קושי בהחזרתו. עם כניסתי לתפקיד פעלתי להחזרת הפרויקט, שכן אני חושבת שבימים אלה חשוב במיוחד להשקיע בפעילויות פנאי למען האוכלוסייה המבוגרת שחוותה שנה קשה ביותר.
"עלינו לסייע למבוגרים להתאושש מתקופת המגפה, והפרויקט המקסים הזה שיזם השר לשעבר אורי אורבך ז"ל הוא נדבך בחזרה לשגרה. מגיע לגמלאים וגמלאיות לחזור לבקר בבתי הקולנוע בעלות סמלית של 10 שקלים. אני מודה לשר ליברמן שסייע לנו להסדיר את הנושא במהירות וביעילות".
מיזם "שלישי בשלייקס" הושק בשנת 2014, ומאז לקחו בו חלק רבבות אזרחים ותיקים. לאורך השנים המשיך המשרד לשוויון חברתי להרחיב את היוזמה, שמסגרתה זוכים האזרחים הוותיקים בארץ להטבות מגוונות ומחירים מוזלים בכל יום שלישי בתחומי הפנאי - בהם מוסדות תרבות, בתי קולנוע, מוזיאונים, טיולים מאורגנים, מופעי בידור, סדנאות ועוד.
בשנה שעברה, בצל הקורונה, הופסק המיזם יחד עם השבתת המשק כולו. על רקע הירידה בתחלואה והחזרה לשגרה, התקבלו במשרד מאות פניות של אזרחים ותיקים המתעניינים בחזרתו - והם ודאי ישמחו לשמוע על כך.