לקראת אישור מינהל התרופות והמזון בארה"ב (FDA) הודיעו היום (ה') במרכז הרפואי שיבא בתל השומר כי הם מוכנים להתחיל בחיסון העובדים לקורונה בזמן הקרוב ככל האפשר – ייתכן שכבר בשבוע הבא. זאת בעקבות תרגיל סימוליציה שנערך בבית החולים בעקבות הגעת מנות החיסון הראשונות של חברת "פייזר" אתמול, ולקראת משלוח נוסף שצפוי להגיע היום.
סגן מנהל המרכז הרפואי ומנהל מערך הסיעוד, ד"ר עמיר גרינברג, הסביר שהצוותים, העמדות ומערכת זימונים לעובדים כבר מוכנים לתחילת החיסונים. במסגרת המבצע יפעלו חמש עמדות מ-8:00 בבוקר עד 20:00 בערב, ובכל שעה יתחסנו כעשרה עובדים. "אנחנו מצפים לחסן כ-550 איש ביום", הוסיף. "רק בן אדם שייזמן תור יוכל לבוא כדי שלא תהיה התקהלות. והעובדים יקבלו אישור במייל שיתחסנו".
מנהלת המחלקה למחלות זיהומיות בשיבא, פרופ' גליה רהב, ציינה כי: "לא נחסן בשלב זה נשים בהריון, אנשים עם תגובה אלרגית חריפה ומחלימים".
היא התייחסה לכוונה השנויה במחלוקת של מנכ"ל איכילוב, פרופ' רוני גמזו, לחסן את עובדי איכילוב עוד לפני אישור ה-FDA, ואמרה: "אני נגד. היום יהיה אישור FDA אז זו לא שאלה גדולה. אני חושבת שמבחינה רגולטורית עוד יום או יומיים זה לא משמעותי".
3 צפייה בגלריה
סימולציה לקראת תחילת מבצע חיסון הצוותים הרפואיים
סימולציה לקראת תחילת מבצע חיסון הצוותים הרפואיים
סימולציה לקראת תחילת מבצע חיסון הצוותים הרפואיים בשיבא
(צילום: טל שחר)
3 צפייה בגלריה
סימולציה לקראת תחילת מבצע חיסון הצוותים הרפואיים
סימולציה לקראת תחילת מבצע חיסון הצוותים הרפואיים
(צילום: טל שחר)
3 צפייה בגלריה
רוני גמזו
רוני גמזו
מנכ"ל איכילוב פרופ' רוני גמזו. בשיבא מעדיפים לחכות
(צילום: ראובן קסטרו)
המשנה למנכ"ל שיבא, פרופ' ארנון אפק, שהשתתף בתרגיל הסימולציה של בית החולים לקראת מתן החיסונים לצוותים, אמר: "שיבא ערוך מרגע זה למתן החיסונים. מה שאנחנו עושים עכשיו זו חזרה גנרלית כדי לבדוק שכל המערכות עובדות כשורה. ברגע שיגיעו החיסונים - גם מערך הרוקחות שלנו וגם הצוות הסיעודי ערוך למתן החיסונים לעובדים.
"בשל היכולות הלוגיסטיות המאוד גדולות אנחנו יכולים לתת את החיסון לכל העובדים שלנו, בהנחה כמובן שנקבל מספיק חיסונים. יש חשיבות מאוד גדולה שהציבור יראה שהצוותים הרפואיים מתחסנים. יש היתכנות שכבר בשבוע הבא יינתנו החיסונים, זה תלוי בכמה מנות נקבל. העובדה שמדינת ישראל היא בין הראשונות שמקבלות את החיסונים זה הישג גדול וחשוב".
ההודעה של פרופ' גמזו על כוונתו לחסן את עובדי איכילוב עוד לפני אישור ה-FDA גררה ביקורת קשה במערכת הבריאות – כולל מצד רופאים מתוך בית החולים. "הוא גרם נזק רב", אמרו שם הבוקר. "זהו חוסר אחריות".