מעצרה של נ', צעירה בת 24 ששהתה ללא מסכה בחוף טרומפלדור בתל אביב, הוליד שתי גרסאות לאירוע. היא ביקשה בדמעות מהשוטר לעבור לפינה שקטה, "אבל השוטר התעקש לבצע את הסצנה המגוחכת באמצע החוף", שחזרה. מנגד הפיצה המשטרה תיעוד ממצלמת הגוף של השוטר שבו נראה כי הצעירה סירבה להזדהות גם לאחר שהשוטר הפציר בה.


2 צפייה בגלריה
שוטרים עוצרים אישה בחוף גורדון מעצר תל אביב
שוטרים עוצרים אישה בחוף גורדון מעצר תל אביב
המעצר המתועד בחוף תל אביב
(צילום: התל אביביים הצעירים )
למרות שהפרה את התקנות ושהתה בחוף עם בן זוגה, רבים סבורים כי המשטרה הייתה צריכה להניח לצעירה משום ששהתה באוויר הפתוח. "מבחינתי, היה עדיף לי שהסרטון שלי אזוקה בים פשוט ייעלם", אמרה הצעירה שלומדת בימים אלו פוליטיקה, ממשל ותקשורת.
"אחרי שהשוטר ניגש אליי, ביקשתי לעבור לפינה שקטה ולא מול כולם, אבל השוטר התעקש לבצע את הסצנה המגוחכת באמצע החוף". הצעירה, שתועדה נסערת ואף בוכה, צפתה בתיעוד שהפיצה המשטרה הבוקר ואמרה כי "רואים שאני לא מתלהמת ואפילו לא מוציאה הגה ומבקשת מהשוטר להנמיך את הטון".
2 צפייה בגלריה
תיעוד המעצר של בחורה בחוף הים ממצלמת הגוף של השוטר
תיעוד המעצר של בחורה בחוף הים ממצלמת הגוף של השוטר
תיעוד המעצר ממצלמת הגוף של השוטר
(צילום: דוברות המשטרה )
בתיעוד ממצלמת הגוף של השוטר נראית הצעירה כשסירבה לשתף פעולה עם השוטר. היא סירבה למסור לו את מספר תעודת הזהות שלה במשך דקות ארוכות מחשש שתקבל קנס על שהייה אסורה בחוף - ובסופו של דבר נעצרה. רק בהמשך, לאחר שהסכימה להזדהות וקיבלה דו"ח, שוחררה הצעירה לביתה.
"את תיעצרי, אני אומר לך את זה בפעם האחרונה בצורה יפה, תזדהי או שאני עוצר אותך", נשמע השוטר, "אני רואה שאת לא רוצה להבין". לאחר שסירבה להזדהות, החליט השוטר לעצור אותה ולהניח עליה אזיקים, למרות תחנוניה שיפסיק. "אני שם עלייך אזיקים ואני עוצר אותך עכשיו על אי-זיהוי בפני שוטר. הבנת?", אמר לה השוטר. "את לא רוצה להזדהות, אני אעצור אותך, אמרתי לך. אין לי בעיה עם זה. בשנייה אחת אני עושה את זה כי את כבר בעבירה פלילית".

בהמשך ביקשה נ' להמשיך בהליך בפינה שקטה ולא מול עשרות הרוחצים אך הוא השוטר השיב בשלילה: "אני מדבר איתך בצורה יפה, תזדהי. בואי נסיים את זה בצורה כזאת. זה עדיף לך כי אחרת, במעצר את תהיי במצב אחר לגמרי. אני רציני איתך לחלוטין. את כרגע בסיטואציה שאת צריכה להזדהות בפני שוטר".
עובר אורח נכנס לתמונה וניסה לשכנע את הצעירה לשתף פעולה עם השוטר ולמסור את מספר תעודת הזהות שלה. היא עמדה בסירובה מחשש שתקבל דו"ח. "אם את כרגע לא תזדהי, את גם תיעצרי וגם תקבלי את הדו"ח", הסביר לה השוטר ואזק אותה.
"העבירה שלך כרגע מוקלטת וכרגע זה משמש כראיה נגדך בבית משפט. עכשיו אני מציע לך עוד פעם - זה יכול להסתיים בזה, זה יכול להסתיים גם בדו"ח רגיל, זה יכול להסתיים גם במעצר. השיקול שלך. מה את מחליטה לעשות?". לאחר שנאזקה אמרה נ' הנסערת לשוטר: "תירגע ותוריד את האזיקים, אתה לא נוגע בי. מה אתה לא מבין?". היא נלקחה לניידת עד שלבסוף הסכימה להזדהות.