תושב קריית גת, שנעצר לפני שלושה שבועות בחשד שדקר למוות את בנו בן ה-14 בדקירות, הואשם היום (ראשון) בעבירת רצח בנסיבות מחמירות. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להשאיר את האב במעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.
2 צפייה בגלריה
האב בהארכת המעצר
האב בהארכת המעצר
האב בבית המשפט
(צילום: בראל אפרים)
בדיון שהתקיים בשבוע שעבר בבית משפט השלום באשקלון, הוגשה חוות הדעת של הפסיכיאטר המחוזי שלפיה הוא לא מסוגל לעקוב אחר ההליכים המשפטיים וכי בעקבות נטילת הסם שסופק לו כ"תרופה טבעית", חל שינוי מהותי במצבו הנפשי של האב. במהלך המשפט תיבחן חוות הדעת. בית המשפט הורה בשבוע שעבר להשאיר את האב באשפוז.
אמו של הנער הייתה זו שהזעיקה את המשטרה, ודיווחה כי האב נכנס "בהתקף פסיכוטי", נטל סכין והחל לדקור את הנער ללא סיבה. האב נמלט מהמקום ונלכד כעבור כשעה בחורשה סמוכה. "תבואו מהר, הוא רוצח את הילד", צעקה האם בשיחה עם המוקד. השוטרים ניסו להרגיע אותה, אמרו לה שניידת בדרך - וביקשו ממנה להכניס את ארבעת ילדיה האחרים לאחד החדרים בבית. האחות בת ה-13 צעקה גם היא וניסתה להפריד בין האב לבן. הנער פונה על ידי צוות של מד"א במצב אנוש לבית החולים ברזילי באשקלון, תוך ביצוע פעולות החייאה, אולם בהמשך נקבע מותו.
2 צפייה בגלריה
בית המשפחה בקריית גת
בית המשפחה בקריית גת
(צילום: בראל אפרים)
עורכי דינו של האב, יהודה פריד וטל גבאי, אמרו בעקבות הגשת כתב האישום כי "אנו מחכים לחוות דעתו הסופית של הפסיכיאטר המחוזי, אשר להערכתנו תקבע בהמשך לחוות דעת הביניים כי גם בעת ביצוע העבירה האב היה שרוי במצב פסיכוטי ומשכך הוא אינו אחראי למעשיו ובכך ההליך המשפטי יבוא לידי סיום. ברור כי הרצח קשור באחריותו המלאה של המטפל, אשר נתן לאב את הסמים במסווה של תרופה טבעית. הפסיכיאטר המחוזי קבע כבר בשלב הביניים כי יש קשר סיבתי בין אותם הסמים שהוא קיבל לבין האירוע הפסיכוטי שהוביל לרצח. לכן, אנו בטוחים שכאשר תתקבל חוות הדעת הסופית - כתב האישום של המטפל יתוקן באופן שיקשור את המטפל לרצח ויכלול גם עבירה של גרימת חבלה נפשית חמורה לאב".