אחרי מאבק משפטי של יותר מארבע שנים, סגרה לאחרונה הפרקליטות את תיק החקירה נגד בני משפחה, כולם תושבי היישוב הבדואי בית זרזיר, בחשד לרצח הבן החייל. מאבקם נחשף ב-ynet לפני כשנתיים.
3 צפייה בגלריה
עבדאללה ו נג'לא רחאל
עבדאללה ו נג'לא רחאל
עבדאללה ונג'לא רחאל עם תמונת בנם המנוח
(צילום: אביהו שפירא)
ב-20 במרץ 2016 נמצא מוחמד רחאל, חייל ביחידת התובלה, ללא רוח חיים בחצר ביתו. הוריו של החייל, עבדאללה ונג'לא, ואחיו שהו בבית באותה עת. הם נעצרו בחשד לגרימת מותו בכוונה או לשיבוש חקירת מותו ושוחררו אחרי כמה ימים.
מאז שחרורם ניהלו בני המשפחה מאבק משפטי לסגירת התיק הפלילי נגדם. ב-2018 המשפחה אף עתרה לבג"ץ נגד המדינה בדרישה לסגור את התיק.
לאחרונה קיבלה המשפחה הודעה מפרקליטות מחוז צפון על סגירת התיק. "הרינו להודיעך כי לאחר שתיק החקירה שנחקר בימ"ר צפון, בו נחקרת כחשוד, נבחן בפרקליטות, הוחלט על גניזתו נגדך, מבלי להגיש בו כתב אישום", נכתב.
3 צפייה בגלריה
בית זרזיר
בית זרזיר
"המשפחה חיה תחת צל כבד". בית זרזיר
(צילום: אלעד גרשגורן)
עו"ד שמואל ברזני, שמייצג את בני המשפחה מאז שנעצרו, אמר כי "משום מה שופטי המעצר בבית משפט השלום בנצרת הבינו מהר מאוד שלמשפחה השכולה אין קשר לרצח בנם ועדיין נדרשו ארבע שנים ועתירה לבג"ץ כדי שמדינת ישראל תודיעה באופן רשמי על סגירת התיק".
הוא הוסיף כי "כאב המשפחה בל יתואר. המשפחה מתגוררת בבית זרזיר, יישוב ומשפחה שמוכרים ברוח ההתנדבות לכוחות הביטחון. נאבקתי ארבע שנים כדי לנקות אותם מאות הקין שדבק בהם ולאפשר להם להנציח את בנם המנוח ולהשתתף בימי הזיכרון לחללי צה"ל, כמו כל משפחה שכולה במדינה".
3 צפייה בגלריה
עו"ד ברזני
עו"ד ברזני
עו"ד ברזני
(צילום: גיל נחושתן)
דודו של אב המשפחה חסן אלהייב, לשעבר ראש מועצת בית זרזיר וסא"ל (במיל'), אמר כי "מדובר בטרגדיה קשה. במשך ארבע שנים הם חיו תחת צל כבד. לא רק שאיבדו את הבן, אלא גם נעצרו ונאלצו להתמודד עם שמועות שהם רוצחים". הוא הוסיף כי "טוב שהפרשה נסגרה. סבו של החייל המנוח שירת בפלמ"ח עם יגאל אלון והאבא איבד את אחיו ואת בן דודו באסון המסוקים".
עו"ד יפתח קיפרמן, שמתמחה בתביעות תגמולים נגד משרד הביטחון, יצטרף לתיק על מנת לסייע למשפחה השכולה במיצוי זכויותיה.