רגע אחרי פתיחת שנת הלימודים: שר החינוך יואב גלנט דורש משר הבריאות יולי אדלשטיין ומפרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו לחסן באופן מיידי את כל התלמידים בישראל נגד השפעת, לא יאוחר מחודש אוקטובר. המטרה: לסייע למערכת החינוך להתמודד עם הקורונה בחורף הקרב.
2 צפייה בגלריה
יואב גלנט שר החינוך
יואב גלנט שר החינוך
שר החינוך יואב גלנט
(צילום: מוטי קימחי)
במכתב מיוחד ששיגר לאדלשטיין וגמזו (לעיון במכתב - לחצו כאן) כתב גלנט כי "התפרצות הקורונה הביאה למשבר בריאותי וכלכלי, אשר משפיע על כל תחומי החיים בישראל, וביניהם מערכת החינוך אשר מהווה עוגן של יציבות לאומית עבור התלמידים, ההורים, עובדי ההוראה והציבור כולו. בחורף הקרוב, ההתמודדות עם נגיף השפעת לא תהיה כבכל חורף - צפוי לנו מאבק קשה ובעייתי לאור ההתמודדות המקבילה עם נגיף הקורונה".
על רקע החשש ממכה כפולה של שפעת וקורונה שתיצור "בלבול עקב תסמינים דומים, לסגירה מיותרת של מוסדות חינוך ולפגיעה ברצף החינוכי", דורש גלנט ממשרד הבריאות להשלים השנה את פרויקט החיסונים נגד שפעת לכלל התלמידים, שעליו הוכרז ב-2017 - ולחסן את כולם. "אני משוכנע כי סיכוניי השפעת, במקביל לקורונה, לא נעלמו מעיניכם וכי במסגרת אחריותכם אתם נערכים ומתארגנים לשם העמדת החיסונים והקצאת המשאבים הנדרשים לחיסון נגד השפעת בקרב תלמידי ישראל", כתב.
"לאור האמור לעיל, אני פונה אליכם בפניה דחופה לארגן ולהפעיל את מערכת הבריאות בישראל, ולחסן מיידית את ילדי ישראל נגד שפעת. חיוני כי הפעולה תתבצע בקרב כל תלמידי בתי הספר לפני בוא החורף ולא יאוחר מחודש אוקטובר".
2 צפייה בגלריה
רוני גמזו
רוני גמזו
האם הדרישה עלתה בהמשך להתנגשות עם פרופ' רוני גמזו?
(צילום: לע"מ )
שר החינוך הדגיש כי המשך תפקודה של מערכת החינוך, במיוחד בגילאים הצעירים, הוא תנאי ליציאת הוריהם לעבודה ולתפקודו של המשק. אף שכבר לפני שלוש שנים הכריז משרד הבריאות על פרויקט החיסונים, בפועל, רק תלמידי כיתות ב'-ד' מתחסנים ובדרך כלל מבצע החיסונים שלהם גם מסתיים באיחור רק לקראת חודש ינואר. "פרויקט חיסון התלמידים החל לפני כשנתיים, מתוך כוונה לצמצם משמעותית את שיעור התחלואה בשפעת ולהגן לא רק על הילדים עצמם אלא גם על עובדי ההוראה וההורים", אמר.
הבקשה של גלנט, שצפויה להחריף עוד יותר את היחסים המתוחים בינו לבין פרופ' גמזו, עלולה להיתקל בכמה מכשולים. לא ברור עד כמה היא ריאלית בכלל לנוכח טווח הזמן הקצר והחסור האפשרי בחיסונים נגד שפעת (במיוחד בשל העובדה שדווקא אוכלוסיות מבוגרות הן בעדיפות גבוהה יותר להתחסן מאשר בני רוב הגילאים שבמערכת החינוך). על רקע הסכסוך האחרון בין גלנט לגמזו בשבוע שעבר סביב פתיחת שנת הלימודים בערים האדומות, ייתכן שמאחורי הדרישה עומדים גם שיקולים פוליטיים.