בגינוי חריג למדי כלפי איש טלוויזיה אמריקני, הפנטגון מתח היום (ה') ביקורת חריפה על מנחה רשת "פוקס ניוז" טאקר קרלסון, לאחר שזה טען כי הגידול במספר הנשים בצבא ארה"ב והמאמצים לשלבן ביחידות קרביות "יצאו משליטה", ופוגעים במשימה המרכזית של הכוחות המזוינים: לנצח מלחמות.
דובר הפנטגון ג'ון קירבי אמר כי שר ההגנה לויד אוסטין ובכירים אחרים בממשל שותפים לתחושה עמוקה של "גועל" מההתבטאות הזו של קרלסון. קרלסון, אמר קירבי, "השפיל למעשה את כל הצבא האמריקני ואת האופן שבו אנחנו מגינים על המדינה הזו ומשרתים אותה".
4 צפייה בגלריה
טאקר קרלסון מנחה פוקס ניוז נגד צבא נשי מדי עם תמונה של חיילת
טאקר קרלסון מנחה פוקס ניוז נגד צבא נשי מדי עם תמונה של חיילת
טאקר קרלסון בתוכניתו. "זה לעג לצבא האמריקני"
(NEWS)
4 צפייה בגלריה
17% נשים. כשעולים בסולם הדרגות זה יורד
17% נשים. כשעולים בסולם הדרגות זה יורד
17% נשים. כשעולים בסולם הדרגות זה יורד
(צילום: AFP)
"הגיוון בצבא שלנו הוא אחד הדברים החזקים ביותר שיש לנו", הוסיף קירבי. הוא אמר כי הפנטגון לא מתכוון לקחת "עצות" ממנחי תוכניות אירוח, וגם לא מהצבא הסיני, על רקע דבריו של קרלסון ולפיהם הצבא הסיני הופך עצמו דווקא ל"גברי" יותר בעוד הצבא האמריקני פועל להפוך ל"נשי" יותר.
נשים מהוות כ-17% מ-1.3 מיליון החיילים בשירות פעיל בצבא ארה"ב. קירבי אמר כי הן משרתות בכמעט כל סוג של תפקיד, כולל הטסת מטוסי קרב ופיקוד על ספינות, אך ככל שעולים בסולם הדרגות ישנן פחות ופחות נשים.
ההתבטאות של קרלסון הגיעה לאחר שביום שלישי ביידן הכריז על מועמדותן של שתי קצינות לגנרליות ארבעה כוכבים. שתי הנשים הללו, ג'קלין ואן אובוסט מחיל האוויר ולורה ריצ'רדסון מהצבא, מועמדות להוביל יחידות עילית קרביות, ומינוין דורש את אישור הסנאט. עד כה רק שתי נשים בהיסטוריה האמריקנית עמדו בראשות יחידות קרביות.
4 צפייה בגלריה
נשיא ארה"בה ג'ו ביידן מציג את מועמדותן של ג'קלין ואן אובוסט ו לורה ריצ'רדסון ל  גנרליות בכירות בצבא ב-8 במרץ
נשיא ארה"בה ג'ו ביידן מציג את מועמדותן של ג'קלין ואן אובוסט ו לורה ריצ'רדסון ל  גנרליות בכירות בצבא ב-8 במרץ
ביידן ושתי הקצינות הבכירות בבית הלבן. "שכל ילד ייראה איך נראים גנרלים"
(צילום: AFP)
מועמדותן של השתיים הועלתה כבר בתקופתו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, אך עוכבה אז. ביידן פרסם לאחר ההכרזה על מועמדותן תמונה שלו בטוויטר, יחד עם שתי הנשים ועם סגניתו קמלה האריס. "אני רוצה שכל ילד יידע שכך נראים סגני נשיא וגנרלים בכוחות המזוינים של ארה"ב", נכתב בציוץ שלו.
באירוע שבו הציג את שתי הקצינות הבכירות, אמר הנשיא האמריקני כי אף שנותרה עבודה רבה בתחום השילוב של נשים בצבא, כבר עתה ניכרת התקדמות בכמה היבטים. הוא ציין כי בין היתר בפנטגון מפתחים מגן גוף ש"מעוצב באופן מתאים יותר לנשים", חליפות קרב עבור נשים ואפילו חליפות טיס לנשים הרות (יוזמה שכלי תקשורת אמריקניים ציינו כי החלה למעשה כבר בתקופת טראמפ) וגם מעדכנים את ההנחיות בנוגע לתספורות, כדי שיהיו מתאימות לנשים.
קרלסון, שתוכנית האירוח שלו בפוקס ניוז פופולרית ביותר ומדורגת במקום השני בדירוג הרייטינג של ערוצי הכבלים האמריקניים, הסתער על האמירות הללו של ביידן בתוכניתו. "תספורות חדשות וחליפות טיסה לנשים הרות. נשים בהיריון הולכות לטוס במלחמות שלנו", אמר קרלסון, כשבמסך מימין הוצגה תמונה של אישה הרה במדים. "בזמן שצבא סין הופך לגברי יותר ובונה את הצי הגדול ביותר בעולם, הצבא שלנו צריך להפוך, כמו שג'ו ביידן אומר, לנשי יותר". קרלסון הוסיף כי מדובר ב"לעג לצבא האמריקני ולמשימת הליבה שלו, שהינה לנצח מלחמות".

גינוי להתבטאות הזו של קרלסון הגיע לא רק מהממשל של ביידן, ולא מעט חיילים ומפקדים הביעו את מחאתם ברשתות החברתיות. "נשים מובילות את היחידות הקטלניות ביותר שלנו. הן ישלטו בכל שדה קרב עתידי שניקרא להילחם בו", צייץ סרג'נט מייג'ור (סמל ראשי) מייקל גרינסטון. "המילים של טאקר קרלסון מפלגות ולא משקפות את הערכים שלנו".
גם קצין בכיר בחיל החלל החדש שהוקם בתקופת טראמפ, סקוט סטוקר, פרסם סרטון בטוויטר שבו כינה את תוכניתו של קרלסון "דרמה טלוויזיונית" וביקש "להזכיר לכולם" כי עמדותיו של קרלסון "מבוססות למעשה על אפס ימי שירות בכוחות המזוינים".
לוטננט גנרל תיאודור מרטין היה בוטה יותר. הוא שיתף בטוויטר שלו תמונה של בתו החיילת, וכתב: "בניגוד למה שאתם שומעים, האישה הזאת ואלפי נשים כמוה לא 'עושה לעג לצבא שלנו'. היית מת שהבת שלך תהיה כל כך מדהימה כמו שלי!".
שידוריה של פוקס ניוז, יצוין, מועברים לחיילים האמריקנים בבסיסים ברחבי העולם במסגרת ערוץ מיוחד שנמצא בניהול הצבא. ברשת החדשות השמרנית לא הגיבו עדיין לסערה סביב דבריו של קרלסון, שבתוכניתו מרבה להתבטא באופן פרובוקטיבי.