נחשד במעשים מגונים בחיילת, הושעה, נוקה לאחר שימוע ומחמת הספק - וקודם לסגן אלוף: בצה"ל הוחלט באחרונה להעלות קצין בדרגת רב-סרן לתפקיד בדרגת סגן-אלוף, זמן קצר לאחר שנחשד בביצוע אקט מיני בעצמו מול חלון מגורים של חיילת בבסיס במרכז הארץ.
המקרה אירע בקיץ האחרון: חייל שמשרת בתפקיד טכני דיווח למפקדו כי הקצין שהסתובב בשעת ערב בין מגורי הבנות, נעמד מול חלון מואר מחוץ למבנה היביל והציץ לתור חדר תוך שהוא מבצע את האקט המיני. המפקד של החייל דיווח על המקרה למשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח), שפתחה בחקירה.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה חייל חיילים צה"ל קצין סגן-אלוף סגן אלוף סא"ל
אילוסטרציה חייל חיילים צה"ל קצין סגן-אלוף סגן אלוף סא"ל
אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)
החיילת טענה שאכן באותה השעה היא שבה לחדרה לאחר שהתקלחה עם חברתה, ובחלק מהזמן הייתה עם לבוש תחתון בלבד. ואולם, חלק מהמועד המדויק של ההודעות ששלחה החיילת באותה השעה לא תאם את לוח הזמנים המדויק שהציג החייל על אודות התגלגלות האירוע.
בין החייל והחיילת לקצין לא הייתה היכרות מוקדמת, כך שהחשש למניע זר או רצון מצדם לפגוע בקצין או לנקום בו נשלל במהירות. הקצין הודה כי אכן עמד באותו הזמן מול חדרה של החיילת וייתכן שבקרבת החלון, אך עשה זאת לדבריו כדי להטיל את מימיו על שיח סמוך.
בפרקליטות הצבאית הטילו ספק בגרסה זו מאחר שהקצין לא ידע להצביע בחקירה על השיח וכי בסמיכות למקום נמצא מבנה שירותים, שאת קיומו הקצין "שכח". בנוסף, הקצין טען כי באותו הזמן הוא שוחח עם רעייתו, אך לא נמצא לכך תימוכין במחקר תקשורת.
בשיאה של החקירה ניתנה לקצין הזדמנות להביע את גרסתו בשימוע שהתקיים באמצע ההליך הפלילי כדי לבדוק האם יש מקום להגיש נגדו כתב אישום. בחוות הדעת של הפרקליטות הצבאית נקבע כי עדות החייל נמצאה מהימנה, אף שהקצין טען כי בסך הכול הסתובב באזור למצוא כוח מסוים שהגיע לאזור.
בפרקליטות הצבאית הגיעו למסקנה כי רוב הסיכויים הם שבזמן ה"הצצה" לחדר החיילת, היא עדיין הייתה במקלחת. המסקנה הסתמכה על בדיקת לוחות הזמנים מסריקת הטלפונים הניידים של הקצין, החיילת והחייל. הקצין טען עוד כי בזמן שהטיל את מימיו - הוא עמד כשגבו מופנה לחייל וכי האזור, כמו גם חלון חדרה של החיילת, היו חשוכים.

הקצין טען כי לא ידע שבמקום יש מגורי בנות

עוד נטען כי מפוח של מזגן בקרבת החלון היה אמור להגביל את שדה הראייה של הקצין ב"הצצה" לחדר החיילות וגם את טווח הראייה של החייל שהבחין במעשה, במרחק של שבעה מטרים ממנו. הקצין אף טען כי כלל לא ידע שבמקום יש מגורי בנות שכן לא היה לכך כל סימון במקום שבו עבר.
הספק המרכזי, בסופו של דבר, נותר לגבי נוכחות החיילת בחדר בזמן האירוע. בפרקליטות הצבאית הורו להזהיר את הקצין, אך אישרו עם סגירת התיק את קידומו לתפקיד בדרגת סגן-אלוף: "עליו להקפיד ביתר שאת על נורמות התנהגות הנדרשות ממנו כמפקד בדרגתו".
הקצין הושעה מתפקידו במהלך החקירה, שהועמקה לנוכח הרושם האמין שהותיר העד החייל על החוקרים.
עו"ד רן כהןעו"ד רן כהן
פרקליטו של הקצין, עו"ד רן כהן שמשמש ראש המחלקה הפלילית במשרד "ליבליך-מוזר-גליק", מסר בתגובה: "אני מברך על ההחלטה. החשדות נגד הקצין אמנם היו חמורים אך התיק נסגר בצדק לאור הראיות החד-משמעיות שהצגנו. "הוכחנו חוסר יכולת אובייקטיבית של הקצין לבצע את לבצע את העבירות שנחשד בהן".
מצה"ל נמסר: "בעניינו של הקצין התנהלה חקירת מצ"ח. לאחר בחינת חומרי החקירה וקיום הליך של שימוע, הוחלט להורות על סגירת תיק החקירה".
גורמים צבאיים הוסיפו: "הקצין סוכם לקידום לדרגת סא"ל לפני פתיחת חקירת מצ"ח. בזמן ניהול החקירה ועד לקבלת ההחלטה לסגירת התיק, עוכב קידומו של הקצין בדרגה והוא הושעה מתפקידו. בהתאם להחלטת בית הדין הצבאי, פרטיו של הקצין אסורים בפרסום".