2 צפייה בגלריה
טקס חילופי מפקדים בשייטת 13
טקס חילופי מפקדים בשייטת 13
תת-אלוף דניאל הגרי, המפקד היוצא שנחשף
(צילום: דובר צה"ל)
חילופי מפקדים בשייטת 13: בטקס שהתקיים אמש (שלישי) בבסיס השייטת בעתלית מונה אלוף-משנה א' לפקד על יחידת העילית במקומו של תת-אלוף דניאל הגרי, שעד היום שמו לא פורסם, שמסיים את תפקידו בתום שנתיים שבהן הוביל מבצעים ביטחוניים משמעותיים רבים. הטקס נערך במעמד מפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט. בנוסף, עתידה שייטת 13 לקבל היום ציון לשבח מהרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי על שורת פעולות מבצעיות.
אלוף שרביט אמר: "זו הזדמנות עבורי להביע הערכה עצומה על האופן שבו השייטת מתנהלת. על התפוקות המבצעיות שלה, על הנחישות, על קור הרוח ועל החדות במסגרת המערכה שבין המלחמות". עוד אמר מפקד זרוע היום: "אומרים שהשייטת 13 היא יחידה מיוחדת - אתם המיוחדת שבמיוחדות". הוא פנה למפקד השייטת היוצא: "הגרי, אתה קיבלת יחידה בתנופה מבצעית. במקום שנדמה שאי אפשר להשתפר ממנו, הוכחת איך הופכים טוב מאוד למצוין. השכלת בגישה מערכתית, אחראית ושיתופית. עשית את זה בצניעות ששמורה לך, בתבונה רבה ובקצב מסחרר".
2 צפייה בגלריה
טקס חילופי מפקדים בשייטת 13
טקס חילופי מפקדים בשייטת 13
מימין: אל"מ א', אלוף אלי שרביט ותא"ל דניאל הגרי
(צילום: דובר צה"ל)
לאחר מכן פנה אלוף שרביט למפקד הנכנס, אל"מ א'. "אין מתאים ממך, יש לך ראייה רחבה ומערכתית, הרבה ניסיון מבצעי וכמובן תכונות אופי מהשורה הראשונה. אני משוכנע ששייטת 13 תמשיך ותדהר קדימה. יש לכם את כל הכלים לעשות את זה. יש לכם את המפקד הנכון".
תת-אלוף הגרי אמר: "אנשי שייטת 13, יחד, בשנתיים האחרונות, עשינו הכי טוב שאפשר. לקחנו כל משימה שקיבלנו - וגם את אלה שלא קיבלנו - וניצחנו; בעיקר בתעוזה ויצירתיות, אבל גם באיפוק, שיקול דעת ואחריות. כל תקופה היא תקופה עמוסה בשייטת 13, אבל הקורונה הייתה פקטור מורכב בכל דרך: בהתנהלות, בשגרה, בעשייה המבצעית ומול המשפחות בבית. לא נתנו לקורונה לעצור אותנו ודווקא בתקופה הזאת עשינו יותר. מצאנו שותפים מדהימים בכל קהילת הביטחון, למדנו מהם, ויחד איתם הבאנו שלם מבצעי חזק יותר. אין דרך אחרת למי שרוצה להיות רלוונטי ובעיקר למי שרוצה לעשות. אין דרך אחרת בעולם מהיר ומשתנה, מול אויב מאתגר ולומד. לא תמיד ניתן להסתיר את עשיית השייטת, אבל צריך לעשות הכול על מנת לשמור את הסוד".
המפקד הנכנס אל"מ א' הוסיף מצידו: "אני חוזר הביתה, לפקד על היחידה שעיצבה אותי יותר מכל מקום אחר כאדם, כלוחם וכמפקד. אני מקבל את הפיקוד על הקומנדו הימי הישראלי בחרדת קודש ובתחושת שליחות עמוקה. אני מתחייב לפעול בנחישות, באחריות ובתבונה ולהשקיע את כל כולי כדי לממש את אחריותי על הצד הטוב ביותר, כדי להיות ראוי לתפקיד ולכם כמפקד. אנו מצויים במציאות ביטחונית רוויית איומים ואתגרים בכל גבולותיה של המדינה, מקרוב ומרחוק. יחד ניזום, נחתור למגע ונתייצב בראש לכל משימה בכל מקום שנידרש".
פורסם לראשונה: 00:06, 16.06.21