פלסטינים נפגשו אתמול (ג') עם משפחתה של אסתר הורגן ז"ל, שנרצחה בזמן שטיילה ביער ריחן בצפון השומרון בדצמבר האחרון. האירוע התרחש במסגרת מפגש בין יהודים לערבים בגוש עציון שבו סעדו יחד ארוחת איפטר משותפת, שמסיימת מדי יום את צום הרמדאן. הם ביקשו להשתתף בצער המשפחה ולהביע תנחומים לנוכח הרצח הנורא.
בנימין הורגן, בעלה של אסתר ז"ל, נענה להזמנתם להגיע למקום במהלך המפגש ואמר: "יש פלסטינים שמתנגדים לדרך הטרור. לקחתי על עצמי עם ילדיי להמשיך את דרכה של אסתר. היא אהבה את החיים, אהבה כל אחד וכל מקום ואהבה באופן מיוחד את ארץ ישראל. אנחנו גרים בשומרון ונמשיך לגור שם כי אנחנו מאמינים שזה המקום שלנו אבל אנחנו מבינים שזה גם המקום של אחרים ויש מקום לכולם אם רוצים לחיות בשלום. האפשרות היחידה היא שנכיר אחד את השני. לא חייבים להסכים אבל חייבים לדבר וזו המטרה".
1 צפייה בגלריה
בנימין הורגן
בנימין הורגן
בנימין הורגן, בעלה של אסתר ז"ל
(צילום : מועצת אפרת)
המפגש נערך בבית "שורשים" שנמצא בסמוך לצומת גוש עציון. המרכז הוקם בחורף 2014 בשותפות על ידי קבוצה של מתנחלים ופלסטינים מהאזור, והאדמה שייכת למשפחת אבו-עוואד. בבית מתקיימים מידי שבוע מפגשים של בני נוער פלסטינים ויהודים ומטרתם להגביר את השיח ושיתוף הפעולה בין יהודים וערבים.
ראש המועצה המקומית אפרת עודד רביבי, שלקח חלק בערב, אמר: "שורשים הוא המקום המייצג של הפלסטינים והיהודים שמבקשים לחיות בשכנות טובה. כאן נפגשים בני נוער ומבוגרים כדי לדבר להכיר ולהפיל חומות. אני מרגיש שבמקום הזה, בשעה שיש כל כך הרבה רעש בחוץ, מצאנו את הדרך לדבר יחד, לכאוב יחד ולקוות יחד שיהיה פה רק טוב".