שר המשפטים אבי ניסנקורן חתם הערב (רביעי) על צו ההסגרה למלכה לייפר לאוסטרליה, שם היא נאשמת בשורת עבירות מין בתלמידותיה. לייפר נמלטה לישראל ובמשך שנים ארוכות הצליחה לשכנע את הרשויות שהיא לא כשירה לעמוד לדין - עד שלבסוף בג"ץ קבע אתמול שאין להשאירה בארץ.
"לאחר שנים ארוכות ואחרי ניסיון בזוי להתחזות ללוקה בנפשה ולאור פסיקת בית המשפט העליון, חובתנו המוסרית לאפשר את העמדתה לדין של מלכה לייפר", אמר ניסנקורן.
2 צפייה בגלריה
מלכה לייפר
מלכה לייפר
מלכה לייפר
(צילום: עמית שאבי)
בבקשת ההסגרה מיוחסים ללייפר עשרות אישומים, הכוללים מעשה מגונה בקטין ואינוס. בעקבות התלונות של התלמידות נגדה הושעתה לייפר ב-2008 מבית הספר ונמלטה לישראל. במרץ 2012 הוצא נגדה צו מעצר בבית משפט באוסטרליה, וב-2014 החלו הליכי ההסגרה מישראל. לייפר נעצרה, אך שוחררה למעצר בית בביתו של הרב גרוסמן במגדל העמק.
2 צפייה בגלריה
אבי ניסנקורן באולפן ynet
אבי ניסנקורן באולפן ynet
אבי ניסנקורן
(צילום: קובי קואנקס)
ב-2016 קבע הפסיכיאטר המחוזי כי לייפר אינה כשירה לעמוד לדין, ולכן הופסקו הליכי ההסגרה ולייפר קיבלה טיפול פסיכיאטרי אחת לחודש, אך חוקרים פרטיים חשפו כי לייפר היא למעשה מתחזה, וכי היא מתפקדת באופן עצמאי. בדצמבר 2017 היא תועדה מסתובבת בשכונת מגוריה בירושלים, עורכת קניות וממתינה בסניף הדואר. בעקבות התיעוד, שהציג את לייפר כאדם נורמטיבי, הוגשה תלונה במשטרה וחודשו הליכי ההסגרה נגדה. כמו כן הוגשה חוות דעת פסיכיאטרית חדשה שקבעה כי לייפר אינה סובלת ממחלת נפש במובנה המשפטי, מבינה את משמעות ההליך וכשירה לעמוד לדין.
דסי ארליך, אחת המתלוננות נגד לייפר, אמרה אתמול בעקבות פסק הדין הסופי כי "לא ויתרנו לרגע, חיכינו הרבה זמן אבל הנה זה קרה, אני שמחה שלא אצטרך לדרוך יותר באולם של בית משפט ישראל".