המנדט כבר לא אצלו, אבל ההפגנות נמשכות: כשנה חלפה מאז שהחלו ההפגנות השבועיות ברחבי הארץ נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, הנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים, וגם הערב (שבת) יצאו מפגינים רבים לגשרים ולצמתים ברחבי הארץ - ומאות מהם התכנסו בהפגנת המרכזית ברחוב בלפור בירושלים.
"באת להרוס, באנו לארוז", קראו המפגינים ליד מעון ראש הממשלה. הם הכינו מיצג של קרטונים כדי לסייע לדבריהם לנתניהו לארוז את חפציו, וקראו בין היתר "הון, שלטון, אסון מירון", "מחל מחלה, לא תהיו בממשלה" ו"ביבי הרס את הליכוד".
2 צפייה בגלריה
ההפגנה בבלפור
ההפגנה בבלפור
ההפגנה בבלפור
(צילום: רפי קוץ )
2 צפייה בגלריה
ההפגנה בבלפור
ההפגנה בבלפור
(צילום: רפי קוץ )
המחאה החלה בצעדה שיצאה מגשר המיתרים ב-18:30, שם נאמו תא"ל (מיל') אמיר השכל ומנהיגי תנועות המחאה השונות. עם ההגעה למוקד ההפגנה המרכזי, פנו קבוצות המחאה לראשי המפלגות של גוש השינוי באמירה: "נבחרתם כדי להציל את המדינה - חובת ההוכחה עליכם".
ב"אין מצב" אמרו: "ראשי מפלגות התקווה, קיבלתם הזדמנות היסטורית להחזיר את עם ישראל אל מסלול הערכים וההיגיון. נבחרתם על-ידי רוב העם לעשות זאת. אנו מחכים שתממשו את המנדט שנתנו לכם ותקימו את ממשלת התקווה".
ב"קריים מיניסטר" הקימו את אותו מיצג - "עד הארגז האחרון" - הקורא למשפחת נתניהו לפנות את המעון בבלפור. ב"קריים מיניסטר" אמרו: "ביבי, תתחיל לארוז. לא ניתן לך להתבצר בבלפור ולדרדר את האזור לכאוס. העם דורש ממשלת שינוי ולא נאשם שמלבה שנאה ופילוג ומוכן לגרור את המדינה לבחירות אינסופיות. לא נזוז מבלפור עד שתלך".
מ"הדגלים השחורים" נמסר: "אנחנו קרובים מתמיד להקמת ממשלת שינוי שתמנע בחירות חמישיות. לאזרחי ואזרחיות המדינה מגיעה ממשלה מתפקדת, שעסוקה במדינה ולא בעצמה; ממשלה שתטפל בכלכלה, בבריאות ובחיי היום יום של האזרחים - ולא במשפט של העומד בראשה. יש לראשי גוש השינוי תמיכה עצומה בעם להקמת ממשלה ולהצלת הדמוקרטיה הישראלית".