הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, החליט היום (שישי) למנות את מפקד מערך ההגנה האווירית, תת-אלוף רן כוכב (המוכנה רנכו), לתפקיד דובר צה"ל. המינוי אושר על ידי שר הביטחון, בני גנץ.
תא"ל כוכב יחליף בתפקידו את תת-אלוף הדי זילברמן. מצה"ל נמסר כי המינוי ייכנס לתוקף בחודשים הקרובים.
2 צפייה בגלריה
תת אלוף רן כוכב
תת אלוף רן כוכב
תת אלוף רן כוכב
(צילום: דובר צה"ל)
לפני שמונה למפקד מערך ההגנה האווירית, שימש תא"ל כוכב כקצין משטרה צבאית ראשי. הוא גדל בחיל האוויר, ושימש במרבית תפקידיו במערך ההגנה האווירית עוד בימיו כמערך הנ"מ. זה יהיה תפקידו השלישי של כוכב בדרגת תת-אלוף, והשני מחוץ לחיל האוויר.
תא"ל כוכב יועבר לתפקיד דובר צה"ל בעיצומה של כהונתו כראש מערך ההגנה האווירית, בגלל אילוצים במינויי הבכירים בצה"ל. האילוצים הללו הם גם שהובילו להחלטה בשבוע שעבר למנות את דובר צה"ל הנוכחי הדי זילברמן לנספח צה"ל בוושינגטון בדרגת אלוף.
במינוי זה ממשיך הרמטכ"ל כוכבי במסורת שהחלה בזמן כהונתו של בני גנץ למנות לדובר צה"ל קצין מבצעי, ולא איש תקשורת. חריג לכך היה הניסיון למנות בתחילת כהונתו של כוכבי את גיל מסינג שצמח בחטיבת דובר צה"ל.
2 צפייה בגלריה
ביקור הרמטכ"ל של יפן גנרל קוז׳י ימזאקי  בישראל אלוף אייל זמיר ותא"ל רן כוכב
ביקור הרמטכ"ל של יפן גנרל קוז׳י ימזאקי  בישראל אלוף אייל זמיר ותא"ל רן כוכב
תא"ל רן כוכב נפגש עם הרמטכ"ל של יפן, גנרל קוז'י ימזאקי. ארכיון
(צילום: דובר צה"ל)
כוכב שירת כלוחם וקצין בסדרת תפקידים במערכי הנ"מ, ולימים ההגנה האווירית, בעיקר במערכות הגנה ותיקות שאינן קיימות עוד בצה"ל: צ'פרל (דרקון), וולקן (חובט), סטינגר (ברקן) ומחבט (וולקן שכולל סטינגר). בנוסף הוא הגיש למשך תקופה את התוכנית "רצועת הביטחון" בגלי צה"ל.
באתר חיל האוויר נכתב עליו: "תא"ל רן כוכב נולד בשנת 1971, התגייס בשנת 1989 למערך הנ"מ שהפך למערך ההגנה האווירית ושירת כלוחם ומפקד בשורות המערך. הוא שימש כמפקד גדוד 66, מפקד גדוד "חרב מגן" המפעיל את מערכת 'חץ' וכראש ענף תורה במפקדת ההגנה האווירית, כמפקד כנף הגנת שמיים, מפקד ביסל"א (בית הספר להגנה אווירית).
"תא"ל כוכב בעל תואר ראשון בתקשורת ומינהל עסקים מהמכללה למינהל, בוגר המכללה לביטחון לאומי, בעל תואר שני באקדמיה הגבוהה של חיל האוויר האמריקי באלבמה ובעל תואר שני נוסף במדעי המדינה מאוניברסיטת חיפה. הוא נשוי ואב לארבעה".
תת-אלוף זילברמן, שאותו יחליף רן כוכב, משרת כדובר צה"ל מאז ספטמבר 2019. זילברמן שימש כדובר צה"ל בתקופת ההתמודדות עם מגפת הקורונה, וכן בזמן מבצע "חגורה שחורה" שבו חוסל בכיר הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי בעזה בהא אבו אל עטא.