עוד עוזרת לשעבר של מושל מדינת ניו יורק אנדרו קואומו מאשימה אותו בהטרדה מינית. שארלוט בנט, בת 25, הייתה יועצת בכירה של המושל כמעט שנתיים, עד נובמבר 2020. היא סיפרה ל"ניו יורק טיימס" כי המושל הטריד אותה מינית באביב האחרון.
לדברי בנט, קואומו בן ה-63 שאל אותה שאלות על חיי המין שלה, כולל האם קיימה אי פעם יחסים עם גברים מבוגרים. בנט הוסיפה כי המושל סיפר לה שהוא בודד ואמר שהוא פתוח למערכות יחסים עם צעירות בשנות ה-20 לחייהן. היא אמרה שהוא שאל אותה מי האדם האחרון שחיבקה, והצליחה להתחמק כאשר השיבה שהיא מתגעגעת לחבק את הוריה.
2 צפייה בגלריה
אנדרו קואומו מושל ניו יורק
אנדרו קואומו מושל ניו יורק
ממשיך להסתבך. קואומו
(צילום: AFP)
בנט אמרה שקואומו מעולם לא נגע בה, אבל "הבנתי שהמושל רוצה לשכב איתי, חשתי אי נוחות והייתי מפוחדת מאוד. תהיתי איך אני אצא מזה והנחתי שזה סוף העבודה שלי". היא הוסיפה כי שוחחה עם ראש הסגל והיועצת המשפטית של המושל, שהעבירו אותה לתפקיד אחר בבניין אחר. בנט הייתה מרוצה מהעבודה החדשה והחליטה שלא להתעקש על חקירה.
זו האישה השנייה שעבדה תחת קואומו ומאשימה אותו בהטרדה מינית. לינדזי בוילן שעבדה תחתיו בין 2015 ל-2018, וכעת מתמודדת על תפקיד נשיאת רובע מנהטן בניו יורק, כתבה ביום רביעי בבלוג ברשת שקואומו נישק אותה בכוח על שפתיה ונגע בה ללא הסכמתה. בנוסף טענה שהמושל הזמין אותה לשחק איתו "סטריפ פוקר". בוילן האשימה את קואומו לראשונה בהטרדה מינית בדצמבר, אך אז לא פירטה את המעשים שביצע.
מושל ניו יורק טוען כי פעל כמנטור של בנט. "מעולם לא חיזרתי אחר בנט או התכוונתי לפעול בצורה שאינה הולמת", אמר קואומו. הוא קרא לקיים "בדיקה חיצונית מלאה ויסודית" של האשמות אלה, בראשות שופט פדרלי לשעבר. "אני מבקש מכל תושבי ניו יורק להמתין לממצאי הבדיקה כדי שיידעו את העובדות", הוא הוסיף.
2 צפייה בגלריה
בוילן. סיפרה שהמושל נישק אותה בכוח ונגע בה ללא הסכמתה
בוילן. סיפרה שהמושל נישק אותה בכוח ונגע בה ללא הסכמתה
בוילן. סיפרה שהמושל נישק אותה בכוח ונגע בה ללא הסכמתה
קואומו מכהן כמושל מדינת ניו יורק כבר עשר שנים. כהונתו השלישית אמורה להסתיים ב-2022. הוא נחשב לפוליטיקאי מתון, ולעיתים קרובות מתעמת עם אנשי השמאל במפלגה הדמוקרטית. בתחילת משבר הקורונה, כשניו יורק הייתה מוקד המגפה בארה"ב, זכה קואומו לשבחים רבים על ההתמודדות של הממשל שלו עם המגפה.
זו הפרשה השלישית שבה מסתבך לאחרונה קואומו. לפני שבוע וחצי פורסם שהתובע הפדרלי בברוקלין וה-FBI החלו לבדוק יחדיו את האופן שבו ניהל הממשל בניו יורק, בראשות קואומו, את המידע הנוגע למותם של אלפי דיירים בבתי אבות במהלך מגפת הקורונה. קואומו מתמודד עם טענות ל"טיוח", לאחר שנחשף כי אלפי מקרי מוות בבתי אבות לא דווחו.