3 צפייה בגלריה
בנימין ושרה נתניהו, דוד ארצי
בנימין ושרה נתניהו, דוד ארצי
בני הזוג נתניהו ודוד ארצי
עדות של מנכ"ל מכון הייצוא לשעבר דוד ארצי בנוגע לחוזה סודי לכאורה, שבה נטען כי ראש הממשלה בנימין נתניהו התחייב לאפשר לרעייתו שרה נתניהו שכל המינויים הבכירים במדינה יקבלו את אישורה, מסעירה בימים אלה את הרשת.
העיתונאי דן רביב העלה ליוטיוב את העדות המצולמת של ארצי, שהיה בעבר גם המשנה למנכ"ל התעשייה האווירית. ארצי מעיד כי עו"ד דוד שמרון, בן דודו של נתניהו, הציג בפניו את החוזה הסודי בין ראש הממשלה לרעייתו, שבו מביע לכאורה נתניהו את הסכמתו לאפשר לשרה להשתתף בכל הדיונים הסודיים.

"שמרון עמד מולי והזיל דמעות"

ארצי מספר בעדותו כי לפי החוזה בן 15 העמודים, ואשר חתום על ידי בני הזוג נתניהו בתוספת מספרי תעודות הזהות שלהם, אסור לראש הממשלה לנסוע ללילה ללא רעייתו, וכי במקרה של הפרת החוזה מצדו - כל רכושם המשותף יעבור לבעלותה של רעיית ראש הממשלה שתנהל את הכספים.
את החוזה ראה ארצי לטענתו ב-1999 בתקופת ממשלת נתניהו הראשונה. באותה התקופה היה ארצי מקורב לפילנתרופית גיטה שרובר, ובין היתר סידר לה הטסת מסוק לבית גבריאל, שנושא את שם בנה על שפת הכינרת. שרובר העסיקה את עו"ד שמרון ב"ריטיינר", ובשלב מסוים החליטה לפטר אותו. בעקבות כך פנה עו"ד שמרון לארצי, כך לפי המתואר, וביקש שיתערב כדי לבטל את רוע הגזירה.
ארצי העיד: "יום אחד קיבלתי טלפון מדוד שמרון. 'תפגוש אותי בקפה במדרחוב בכפר סבא', ועומד הבחור מולי ומזיל דמעות. בחור מבוגר. אומר לי: 'דוד, היא פיטרה אותי. זה מחזיק אותי בחיים. בלי הריטיינר שלה אני כלומניק. זה מחזיק אותי בחיים'. ואז לפתע, אני זוכר את זה כמו אתמול, הוא מרים את התיק שלו ששכב, פתח אותו ומוציא מסמך. אומר לי: 'אם אני מטומטם ואידיוט אז למה אני עושה לראש הממשלה ולאשתו הסכם ביניהם?. והנה ההסכם ואני אתן לך לקרוא אותו'. ואז ההסכם שאני עובר וקורא, לאט לאט, ואני כמעט מתעלף".

הוא המשיך: "עברתי על הסעיפים וחשכו עיניי: אחד - אם יש לילה הוא לא יכול לנסוע בלעדיה. שניים – היא יכולה להשתתף בכל הישיבות הכי סודיות למרות שאין לה סיווג ביטחוני. דבר שלישי - היא מאשרת את המינויים הבאים: ראש המוסד, ראש השב"כ והרמטכ"ל. זה באישורה והאישור בכתב. היה כתוב שהאישור יינתן בכתב. ואם לא? יש הפרה חוזה וה'פנלטי' בהפרת חוזה זה שכל הרכוש עובר לצדה.
"כתוב שהיא תנהל את הכספים, כתוב שמה איך, ולא יהיו לו כרטיסי אשראי, יהיו רק לה כרטיסי אשראי ואם הוא צריך כסף היא תיתן לו במזומן. בקיצור, היא שולטת על כל הדברים שקשורים בביבי נתניהו. גם בהחלטות של מינויים, גם בהחלטות של ועדות שיכולות להיות ועדות ביטחוניות. לכל הישיבות הביטחוניות שהוא משתתף היא מוזמנת. להחלטתה אם היא משתתפת או לא, היא יכולה להיכנס באמצע לישיבות. זה בן אדם שאין לו את הכישורים לנהל את מדינת ישראל".
3 צפייה בגלריה
דוד שמרון
דוד שמרון
עו"ד שמרון. "הוא רצה להשפיע עליי"
(צילום: אוהד צויגנברג)
לדברי ארצי, ההסכם עסק גם בנושאים לוגיסטיים כמו מסעדות, ספר ונושאים אישיים נוספים. בתשובה לשאלה מדוע שמרון הראה לו את המסמך, השיב ארצי שהדבר נועד להוכיח עד כמה עורך הדין מקורב לראש הממשלה ולענייניו הכי רגישים – מה שמעיד שאינו "מטומטם" כמו שלדברי ארצי טענה שרובר.
הוא הוסיף בהתייחס לסיבה שעו"ד שמרון הראה לו את החוזה כי "הוא רצה להשפיע עליי שיש לו קשרים טובים, שביום מן הימים אם ארצה הוא יעזור לי, כדי שאעזור לו עם גיטה. ראיתי את החתימות של שרה נתניהו ובנימין נתניהו עם תעודות הזהות שלהם. החתימות היו בעמוד 15".
ארצי ציין בעדותו שהוא תומך בליכוד. לדבריו, בעקבות דברי עו"ד שמרון - הוא החליט לפנות לשרובר ושכנע אותה לעבוד שוב עם מקורבו של ראש הממשלה. העיתונאי רביב ציין כי הוא מכיר את ארצי שנים רבות וכי הוא אדם אמין ודובר אמת. "העדות שלו נמצאה אמינה בשתי בדיקות פוליגרף שעבר". סרטון העדות של ארצי צבר כבר יותר מרבע מיליון צפיות.
3 צפייה בגלריה
אלי אבידר
אלי אבידר
"מה שהוא מתאר קרה גם לי". ח"כ אבידר
(צילום: קובי קואנקס )
ח"כ אלי אבידר (ישראל ביתנו) סיפר: "דוד ארצי צודק, מה שהוא מתאר קרה גם לי. בדצמבר 97', אחרי שליברמן עזב את לשכת ראש הממשלה, התקשר אליי דוד בר אילן (שכיהן כמנהל האגף לתקשורת ולתכנון מדיני במשרד ראש הממשלה) מנוחתו עדן, והזמין אותי לשתות קפה עם ראש הממשלה נתניהו בבלפור בשעה 18:00 בערב לבדיקת אפשרות להתמנות לראש לשכתו.
"הגעתי. 20 שניות לתוך הפגישה נכנסה שרה נתניהו והתיישבה. ברפלקס מותנה, נתניהו קם ואמר שיש לו מספר שיחות טלפון לעשות. אחרי 10 דקות של שיחה נדהמתי להבין שהיא בעצם מראיינת אותי. בחוסר נימוס אמרתי 'תודה שאת מארחת לי חברה, נראה שראש הממשלה עסוק. כשהוא יתפנה - נקבע פגישה נוספת'. קמתי ויצאתי. זה היה סוף הרומן הקצר עם משפחת נתניהו. רבותיי, לא צריך פוליגרף, דוד ארצי צודק. יש עוד דוגמאות ספציפיות בקנה. המשך יבוא".
מלשכת ראש הממשלה נתניהו נמסר בתגובה: "שקר מוחלט וממוחזר שיטופל משפטית".
עו"ד שמרון מסר בתגובה: "הסרטון שהפיץ דוד ארצי ברשתות החברתיות הוא שקר וכזב. מעולם לא ערכתי הסכם כזה לבנימין ושרה נתניהו, לא ראיתי הסכם שמישהו אחר ערך, וממילא לא הראיתי הסכם כזה לאיש. גם הסיפור של ארצי על ההסכם שלי עם גיטה שרובר הוא שקר וכזב. לא היה ולא נברא. את גיטה שרובר ייצגתי בתחומים רבים ומגוונים במשך 18 שנה ומשרדי ייצג אותה אף קודם לכן במשך כ-20 שנה נוספות. דבריו של דוד ארצי שקריים ובכוונתי להגיש נגדו תביעת דיבה".
בתגובה לדברי מקורבו ובן דודו של ראש הממשלה, הציע ארצי ששמרון יעבור בדיקת פוליגרף כשם שהוא עבר שתיים כאלה. ארצי סיפר כי לפני ארבה חודשים שמרון הזמין אותו למשרדו וניסה לשחד אותו לכאורה שלא יפרסם את הסיפור.
"במשרדו בתל אביב הוא אמר לי 'דוד תשמע', דיבר בטובות, 'אתה יודע, אני מתעניין במטוסים, אתה המומחה בארץ למטוסים, מה דעתך? יש לי אנשי עסקים שרוצים להקים חברה, אתה תהיה המנכ"ל'. אמרתי לו 'דוד היקר, אני מבין למה אתה חותר. אני אמשיך בדרך שלי'.
"לפי דעתי הוא רועד מפחד, אני מוכן עוד פעם ללכת למכונת אמת יחד איתו, תציע לו את זה, שנלך שנינו. במקום תביעה, לאיים, זה לא מפחיד אותי. אני אדרוש פיצויים על עוגמת הנפש שהוא לוקח אותי למשפט על דבר שהוא יודע שהתקיים. אני אשמח שיגיש נגדי תביעת דיבה כי אני אזמין את בני הזוג נתניהו כעדי הגנה".