הרבה הפתעות לטובה ולרעה נרשמו ב-24 השעות האחרונות בפוליטיקה הישראלית. מנהיגים שלרגע נראו באמצע הלילה כפופי ראש, שמחו עם אור הבוקר למשמע תוצאות האמת - בעוד שאחרים ביכו על המנדטים שנעלמו עם הגעת תוצאות האמת. נכון לרגע זה, 26 רשימות שהתמודדו כלל לא נכנסו לכנסת, המוכרת שביניהן היא המפלגה הכלכלית החדשה של ירון זליכה, לה הצביעו כ-30 אלף איש.
2 צפייה בגלריה
אריה אבני במסיבת פורים של סרבני החיסונים
אריה אבני במסיבת פורים של סרבני החיסונים
אריה אבני במסיבת פורים של סרבני החיסונים
(צילום: מוטי קמחי)
מי שהגיעה למקום השני מתחת לקו האדום של אחוז החסימה היא רשימת "רפא - רק בריאות" בראשות ד"ר אריה אבני, אשר השיגה לא פחות מ-15 אלף קולות. ד"ר אבני הקים את הרשימה שלו לאחר שבחודש פברואר נשלל ממנו רישיון הרפואה שלו עקב קריאות נגד חיסוני קורונה.
הבוקר (ד') ניסו התומכים להבין כיצד קורה שעשרות אנשים מחליטים להצביע למישהו שהם יודעים שרוב הסיכויים שרשימתו לא תיכנס לכנסת. ועדיין, תומכיו של איש הרפואה השנוי במחלוקת ממשיכים לעמוד לצדו: "חשבתי שלפחות נקבל מנדט", אמר הוד קרובי (54) מרעננה. קרובי, שבעברו אף השתתף בפריימריז של מפלגת העבודה, החל לתמוך במפלגה של ד"ר אבני לפני מספר חודשים, וטוען כי מגיע לו לקבל פרס על מפעל חיים ולא שלילת רישיון. "הוא ריפא אנשים מהמון מחלות, כולל סרטן, ולא בעזרת כימותרפיה שהורגת יותר מהמחלה עצמה, אלא באמצעות ויטמינים", טען קרובי. "זה איש ענק, שהקדיש את כל חייו לאנשים. הוא ראה את הנזקים של החיסונים והם ניסו להשתיק אותו".
קרובי העריך שהמפלגה הייתה יכולה להשיג כמה מנדטים, וכי במקרה כזה, אבני היה סגן שר הבריאות - לא פחות. "חיבלו בו ועשו לו כמו משפט דרייפוס וחבל, יש הרבה שמועות שלא היו בקלפיות שונות את הפתקים של המפלגה. חשבתי שיקבל לפחות מנדט או שניים, כי יש 300 אלף אנשים שמבינים את נזקי החיסונים".
2 צפייה בגלריה
אריה אבני במסיבת פורים של סרבני החיסונים
אריה אבני במסיבת פורים של סרבני החיסונים
(צילום: מוטי קמחי)

"משרד הבריאות לא משרת את הציבור"

רויטל (62) מירושלים הצביעה אף היא לרשימה וסיפרה שהייתה לה תקווה ענקית שרפא תיכנס ותעשה "מהפך בתפיסת הבריאות בארץ", כלשונה. "יש לרפא עשרות אלפים אם לא הרבה יותר תומכים שמסכימים עם הדרך והרעיונות", היא אומרת. "הייתה תקווה שאם כולנו נתגייס זה יצליח".
היא ציינה כי היה לה ברור שתתמוך באבני אחרי ש-120 חברי הכנסת אכזבו אותה. "הרעיון שרפא תערער את הקונצנזוס מפחיד את אלו שעסוקים יומם וליל בהפחדה", טענה. "אבל אנחנו לא מרימים ידיים".