האלימות נגד נהגי האוטובוסים נמשכת: נהג חברת סופרבוס בבית שמש הוכה על ידי נער, לאחר שביקש ממנו לעטות מסכה כשעלה לאוטובוס. לביא כהן, בן 33 מממעלה אדומים, נהג בקו 12 משכונת רמת אברהם בבית שמש לתחנה המרכזית בעיר. לדבריו, באחת התחנות עלה לאוטובוס אותו נער חרדי שלא עטה מסכה על פניו.
"לפי ההנחיות, אסור לנו להעלות נוסעים ללא מסכה", הסביר כהן. "כשפניתי אליו בבקשה לשים אחת, הוא פשוט אמר שהוא לא מוכן, העביר את כרטיס הרב קו שלו ועלה לאוטובוס". לדברי כהן, הנער אף סירב לקבל מסכה מאדם שניסה להעביר לו אחת מחוץ לחלון. כהן ביקש מהנער לעטות מסכה או לרדת מהאוטובוס בתחנה, אך הוא סירב. "בשלב זה כבר הפעלתי את מצלמת הגוף שלי. עצרתי את האוטובוס ואנשים התחילו לרדת ממנו", סיפר כהן.
2 צפייה בגלריה
 ביקש מילד חרדי לעטות מסכה באוטובוס וחטף אגרוף
 ביקש מילד חרדי לעטות מסכה באוטובוס וחטף אגרוף
סירב לעטות מסכה. הנער, לפני שתקף את הנהג
(באדיבות ארגון נהגי האוטובוסים בישראל)
במקביל להפעלת מצלמת הגוף, התקשר כהן למשטרה, ורק אז הסכים הנער לעטות את המסכה על פניו וניסה לרדת מהאוטובוס. כהן אמר לו לחכות בפנים, ואז הנער הגיח מאחוריו ונתן לו אגרוף לעורף. "זה היה מאוד משפיל, הוא היה שם עם כל החבר'ה שלו. זו פעם ראשונה בחיי כנהג אוטובוס שחטפתי מכות, זה לא נעים", אמר. בסרטון נשמעים כמה נוסעים מקניטים את הנהג לאחר האירוע, וטוענים כי אם שוטרים יגיעו למקום הם גם יקבלו מכות.
"אחרי האירוע הגיע למקום שוטר פחדן שאמר לי להתרחק מהתחנה כי התחילו לצעוק לו ולשוטרים אחרים 'נאצים'. זו משטרה פחדנית שמפחדת להיכנס ללב בית שמש", אמר בכאב. "לא הגשתי תלונה כי ידעתי שזה לא יעזור. אני אגיש אחת בשבוע הבא כי אני חייב לדווח על המקרה".
2 צפייה בגלריה
 ביקש מילד חרדי לעטות מסכה באוטובוס וחטף אגרוף
 ביקש מילד חרדי לעטות מסכה באוטובוס וחטף אגרוף
"זה היה מאוד משפיל". הנער, לפני שתקף את הנהג
(באדיבות ארגון נהגי האוטובוסים בישראל)
"האלימות נגד הנהגים עולה מדרגה ויש ניסיון של ממש לפגוע בחיי נהגי האוטובוסים", נמסר מארגון נהגי האוטובוסים בישראל, שמייצג את רוב הנהגים במדינה. "משרד התחבורה חייב להוציא הנחיות ונהלים ברורים לנהגים באירועים בהם מפרים את תקנות המלחמה בנגיף הקורונה. יש לתגבר במקומות הנדרשים את מצבת הפקחים כדי לשמור על חיי הנהגים והנוסעים, ובכך יושב הסדר על כנו בתחבורה הציבורית. עד אז, אנו קרובים ליום בו נהגים יירצחו על ההגה״.
מהמשטרה נמסר: "אנו רואים בחומרה אלימות מכל סוג שהיא, ובהתאם מיד עם קבלת הדיווח אודות המקרה נשלחה ניידת המשטרה למקום. לאחר הגעת השוטרים התברר כי החשוד נמלט מהאזור, והוחלט להמשיך תחקור וטיפול באירוע במקום סמוך בניסיון לגבות פרטים ולברר את נסיבות המקרה ללא הפרעות. בניגוד מוחלט לטענת הנהג, המשטרה פועלת ותמשיך לפעול בנחישות בכל רחבי העיר בית שמש, בכל שעות היממה ובכל ימות השנה, נגד אירועי אלימות ופשיעה מכל סוג".