2 צפייה בגלריה
ועידת זום היסטורית בהשתתפות השר שטייניץ ושרי האנרגיה של מרוקו, סודן, מצרים, בחריין, איחוד האמירויות וארהב
ועידת זום היסטורית בהשתתפות השר שטייניץ ושרי האנרגיה של מרוקו, סודן, מצרים, בחריין, איחוד האמירויות וארהב
ועידת הזום ההיסטורית. שטייניץ, במשבצת השמאלית למעלה
לראשונה מאז נחתמו "הסכמי אברהם" התקיימה היום (חמישי) ועידת זום חסרת תקדים בין שרי האנרגיה של ישראל, מרוקו, סודן, מצרים, בחריין, איחוד האמירויות וארצות הברית.
שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ אמר כי "מדובר בעוד ציון דרך היסטורי". הוא ציין כי שיתוף הפעולה יביא ל"מינוף של תחום האנרגיה ויקדם את הדיאלוג עם מדינות ערב. אין ספק שפורום הגז של מזרח הים התיכון בקהיר שאת הקמתו יזמתי לפני כשנתיים וחצי סולל כעת את הדרך לשיתופי פעולה נוספים גם באנרגיות מתחדשות, בתחומי מחקר ופיתוח וגם על האפשרות לחיבור רשתות החשמל בעתיד הקרוב".
2 צפייה בגלריה
יובל שטייניץ
יובל שטייניץ
"ימנף את שיתוף הפעולה בתחום האנרגיה". שטייניץ
(צילום: אבי מועלם)
הוועידה ההיסטורית התקיימה בעקבות המפגש המוצלח שהתקיים באבו דאבי בחודש שעבר בין שרי האנרגיה של ישראל, איחוד האמירויות, בחריין וארה"ב. במפגש החליטו השרים להיפגש בשנית ולהרחיב את שיתוף הפעולה בתחום האנרגיה גם עם מרוקו וסודן, שאיתן נחתמו לאחרונה הסכמי נורמליזציה. מצרים שמובילה את פורום הגז של מזרח הים התיכון (EMGF) השתתפה גם היא.
מלבד שטייניץ במפגש השתתפו כאמור דן ברוייט (ארה"ב), טארק אל-מולה (מצרים), סוהיל מוחמד אל-מזרוי (איחוד האמירויות), מוחמד בן חליפה בין אחמד (בחריין), עזיז רבע (מרוקו) וחורי עבדל-רחבמן (סודן).
במסגרת הוועידה קיימו השרים דיאלוג משותף בתחומי נפט וגז טבעי, חשמל, התייעלות אנרגטית, אנרגיות מתחדשות, מחקר ופיתוח. השרים דנו באופן שבו יוכלו היחסים בין המדינות לחולל מהפכה בביטחון הלאומי, בשגשוג הכלכלי ובהכנסת תוכן בהסכמי השלום, בין השאר בהשקעות במחקר ופיתוח בתחום האנרגיה, בפריסת תשתיות ובטכנולוגיה.