הפרקליטות חתמה הסדר טיעון עם נאשם שידע על כוונת מחבל לבצע פיגוע במפעל באזור התעשייה ברקן ולא עשה דבר. המשפחה השכולה התנגדה להסדר, ובית המשפט נמנע מלקבל אותו. רפי לבנגרוד, אביה של קים ז"ל: "אם רוצים פעולות מניעה - הדרך היחידה היא להחמיר בעונש".

בית המשפט הצבאי בשומרון נמנע היום (א') מלאשר את הסדר הטיעון שחתמה הפרקליטות הצבאית עם מוחמד חורסה, תושב פלסטיני שידע על כוונת המחבל אשרף נעלוואה לבצע את פיגוע הירי בברקן בשנת 2018. בהחלטתה אמרה השופטת כי היא "אינה חותמת גומי לעסקאות טיעון".
הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לאשר את הסדר הטיעון שנחתם בין הצדדים שלפיו ירצה חורסה 33 חודשי מאסר בפועל, אלא שמשפחות הנפגעים התנגדו להסדר ובית המשפט נמנע מלתת את אישורו.
1 צפייה בגלריה
רפי לבנגרונד
רפי לבנגרונד
רפי לבנגרונד בכניסה לבית המשפט. "אם הוא ידע על הכל הוא צריך לשלם"
(צילום: גיל נחושתן )
"לעשות הסדר טיעון עם רוצח זה מיותר, אם הוא ידע על הכל הוא צריך לשלם", אמר רפי לבנגרונד, אביה של קים ז"ל, שנרצחה בפיגוע. "את ההסדר צריך לשנות מקצה עד קצה. כשהסבירו לי שמתכוונים להגיע להסדר סירבתי, הוא רוצח בדיוק כמו אשרף, הוא עשה הכל חוץ מאשר להחזיק בנשק".
לבנגרונד הוסיף: "אם רוצים למצות איתו את הדין צריך לתת לו את העונש המקסימלי בחוק. אנחנו נפגעי העבירה וצריך להתחשב בדעה שלנו כמו שמתחשבים בדעות כל הצדדים. אולי זה ימנע את הפיגוע הבא. בעונשים האלה אתם מחנכים אותם ששווה לרצוח יהודים. אם רוצים פעולות מניעה, הדרך היחידה היא להחמיר בעונש".
לפי כתב האישום, חורסה ידע על כוונותיו של המחבל לבצע את הפיגוע באזור התעשייה ברקן ולא עשה דבר כדי למנוע זאת. שבועיים לפני הפיגוע סיפר לו המחבל כי הוא מתכוון למות כשאהיד וכי הוא רוצה לחטוף יהודים מהמפעל שבו הוא עובד ולהרוג אותם. הוא הוסיף כי ביקר במפעל עם הנשק כמה ימים קודם לכן. חורסה הורשע בעבירה של אי-מניעת פשע.
עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו, שמייצג את משפחות הנרצחים, אמר: "אנחנו מקווים מאוד שיינתן לנאשם עונש מאסר ממושך ביותר. ענישה משמעותית חשובה כדי שתעצור את גלגלי הטרור המשומנים ותהווה גורם מרתיע שבכוחו למנוע פיגועים. חשודים בטרור צריכים לפחד מהתוצאה של אי דיווח על כוונה לפיגוע או סיוע למחבל".