4 צפייה בגלריה
איסמעיל חאלדי
איסמעיל חאלדי
איסמעיל חאלדי
שגריר בדואי ראשון לישראל, שיעשה את תפקידו הראשון ביבשת אפריקה: ועדת המינויים בשירות החוץ, שבראשה עומד מנכ"ל משרד החוץ החדש, אלון אושפיז, אישרה היום (א') שורת מינויים בכירים של שגרירים במדינות ובארגונים בעולם. בין המינויים, גם מינויו של איסמעיל חאלדי, תושב הכפר חוואלד שבגליל התחתון, לשגריר ישראל באריתריאה. כלל המינויים כפופים לאישור הממשלה.
חאלדי בן ה-49 הוא הדיפלומט הבדואי הראשון במשרד החוץ. הוא הצטרף לשירות החוץ בשנת 2004 ומאז שימש, בין השאר, אחראי על המאבק בתנועת ה-BDS בשגרירות ישראל בלונדון. במסגרת תפקידו הוא מצא עצמו לא פעם מותקף על-ידי פעילים פרו-פלסטינים בקמפוסים בבריטניה. כמו כן, הוא שימש גם סגן הקונסול הכללי בסן פרנסיסקו וגם שימש יועץ לשר החוץ לשעבר אביגדור ליברמן.
4 צפייה בגלריה
 איסמעיל וליברמן
 איסמעיל וליברמן
היה יועצו כשר. חאלדי עם ליברמן
4 צפייה בגלריה
 איסמעיל במאבק
 איסמעיל במאבק
חאלדי פועל נגד פעילי BDS
4 צפייה בגלריה
 איסמעיל וביבי
 איסמעיל וביבי
חאלדי, נתניהו ורעייתו
הוא ידוע כאחד שמגן על מדינת ישראל בלהט והודף כל טענה שישראל היא מדינת אפרטהייד. בעבר ניהל מאבק תקשורתי לסלילת כביש גישה ליישובו, ובשנה שעברה, לאחר שש שנות מאבק שזכה גם לתמיכה של חבריו למשרד החוץ, נסלל כביש גישה לחוואלד. הוא יאייש את השגרירות באסמרה, שבה לא ישב שגריר מאז אוקטובר 2018. את השגרירות ניהל בפועל קצין הביטחון.
בחודש שעבר הגיש חאלדי תלונה במשטרת ירושלים נגד ארבעה מאבטחים בתחנה המרכזית בבירה, בטענה כי הם הפילו אותו על הרצה וחנקו אותו עד שהתקשה לנשום. מנגד, אחד המאבטחים הגיש תלונה נגד חאלדי וטען כי סירב להזדהות ולעבור בידוק.
מלבד חאלדי שמונה לשגריר ישראל באסמרה, אושרו מינויים נוספים: זהבית בן הלל מונתה לשגרירת ישראל באוזבקיסטן, אורן בראל מונה לשגריר בקוסטה ריקה, חנן גודר מונה לשגריר בנפאל ורן יעקובי מונה לשגריר בניו זילנד.
חגית בן יעקב תשמש שגרירת ישראל בפינלנד, יהל וילן ישמש השגריר בסרביה, עקיבא תור ימונה לשגריר בדרום קוריאה, מירב אילון שחר תשמש שגרירת ישראל בז'נבה ומירון ראובן ישמש הקונסול הכללי בבוסטון. את תפקיד השגריר ב-OECD יאייש לאחר אישור הממשלה חיים אסרף.