2 צפייה בגלריה
אבו מאזן שי ג'ינפינג
אבו מאזן שי ג'ינפינג
שי ג'ינפינג ואבו מאזן


יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן התקשר היום (שלישי) לנשיא סין שי ג'ינפינג והודה לו על הסיוע הרפואי שסין הגישה לרשות במסגרת המאבק בנגיף הקורונה. מה שאבו מאזן לא ידע הוא שמי שיזם וארגן את הסיוע הזה הוא לא אחר מאשר שגריר ישראל בסין צבי חפץ, באישור, בעזרה ובתמיכה של משרד החוץ ומשרד הבריאות בירושלים ובסיוע משרד החוץ בבייג'ינג.
בעקבות הפנייה הישראלית הסינים שלחו לישראל מטוס פרטי ובו כמות גדולה של ציוד למלחמה בקורונה שכלל מסכות, מוניטורים, מכונות הנשמה, מדי חום, ביגוד, כפפות, מגפיים ותרופות. משרד החוץ בירושלים פעל מול המכס הפלסטיני כדי להבטיח את כניסתו החלקה של הציוד.

2 צפייה בגלריה
הסיוע הסיני
הסיוע הסיני
הסיוע הסיני לרשות הפלסטינית

בנוסף, ישראל אפשרה ל-12 אנשי צוות סינים שהגיעו במטוס המיוחד להיכנס לרשות הפלסטינית כדי להדריך אותם בטיפול בקורונה.
ג'ינפינג הדגיש בשיחתו עם אבו מאזן כי סין תומכת בסוגיה הפלסטינית ודבקה בפתרון שתי המדינות, והבהיר כי היא מתנגדת לצעדים חד צדדיים שמפרים את החוק הבינלאומי. "סין תומכת בדרישותיה הצודקות של פלסטין. המדינה מאמינה בדיאלוג ומשא ומתן בין הצדדים. על הקהילה הבינלאומית לנקוט עמדה הוגנת כמאמץ לקידום השלום", אמר ג'ינפינג.
הוא הוסיף כי מדינתו תומכת בהצעה שהגיש אבו-מאזן לאו"ם, לפיה יש לערוך ועידה בינ"ל לשלום, ואמר כי מדינתו רואה בהחייאת תהליך השלום חשיבות עליונה וכי היא מוכנה למלא תפקיד במסגרת זו ולתמוך במאמצי הקוורטט הבינ"ל. כמו כן, השניים סיכמו על המשך הקשר והתיאום במהלך התקופה הקרובה.
יו"ר הרשות אמר כי "הצד הפלסטיני ימשיך לעמוד לצד סין, ולתמוך בעמדתה הלגיטימית ביחס להונג קונג ולנושאים אחרים". הוא חזר על המסר לפיו הפלסטינים "מצפים מסין למלא תפקיד חשוב בקידום הסוגיה הפלסטינית".