1 צפייה בגלריה
ארכיון. לוחמי דאעש בסיני
ארכיון. לוחמי דאעש בסיני
ארכיון. לוחמי דאעש בסיני
עם הירידה בתחלואה בקורונה, והציפייה לחידוש מסוים של ענף התיירות, חוזרות גם המלצות המטה ללוחמה בטרור לציבור לקראת האביב והקיץ. על פי ההודעה שפורסמה הערב (יום ב'), בחודשים האחרונים מאיימים גורמים איראניים לפגוע במטרות ישראליות.
בהקשר זה צוין פיצוץ מטען החבלה בסוף ינואר סמוך לשגרירות ישראל בהודו, שלפי ההודעה "גורמים רשמיים בהודו קבעו כי איראן עומדת מאחורי הנחת המטען. אנו מעריכים, כי איראן תמשיך בתקופה הקרובה לפעול לקידום פגיעה ביעדים ישראלים. זירות בעלות סבירות גבוהה לפעילות כזו, הן מדינות בקרבת איראן – כגון גיאורגיה, אזרבייג'ן, איחוד האמירויות, בחריין, החבל הכורדי בעיראק, והן במדינות במזרח התיכון שבהן מבקרים ישראלים (כגון טורקיה, ירדן ומצרים)".

ההודעה כוללת אזהרה גם לגבי ארגוני הג'יהאד העולמי, בדגש על דאעש, ש"ממשיכים להפגין מוטיבציה ולהוציא אל הפועל פיגועים במדינות שונות בעולם, כולל במדינות שבהן מבקרים ישראלים. מוקדי הפעילות המרכזיים של ארגוני הג'יהאד העולמי הם באזור הסאהל באפריקה, בדגש על מאלי ובורקינה פאסו, מרכז אפריקה, בדגש על צפון ניגריה והמדינות השכנות".
במזרח התיכון מדגיש המטה ללוחמה בטרור את הסכנה בחצי האי סיני, באסיה בדגש על מלזיה, אינדונזיה, חבל קשמיר בהודו ובדרום הפיליפינים.
"כמו כן, עודנה קיימת מוטיבציה של פעילי הג'יהאד העולמי לבצע פיגועים במדינות המערב", נכתב. "יוזכר כי בשנה האחרונה בלטה קריאה מפורשת של הנהגת דאעש לפעילי הארגון בסיני ובסוריה לפגוע בישראלים.
"על רקע זה, אנו קוראים לציבור המתכנן לבקר בחו"ל לבחון את סטטוס אזהרת המסע על יעד נבחר, טרם רכישת הכרטיסים".