105 ישראלים אובחנו מאז חצות ועד השעה 22:00 כחיוביים לקורונה. כך עולה מנתוני משרד הבריאות. מדובר במספר המאומתים הגבוה ביותר מאז סוף אפריל. שיעור הבדיקות החיוביות היום (שני) הוא 0.3% - נתון גבוה לשבועות האחרונים. עד כה פוענחו כ-32 אלף בדיקות. מקדם ההדבקה (R) עומד על 1.77. בשבוע האחרון המקדם נמצא בעלייה חדה מעל לגבול 1.
מספר החולים הפעילים, שהיה עד לפני כמה ימים פחות מ-200, זינק ל-397. 51 חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ – 24 מהם במצב קשה. 18 חולים מונשמים. למרות העלייה החדה במספר המאומתים, רבים מהם תלמידי בתי ספר שנדבקו מישראלים שחזרו מחו"ל, מספר החולים קשה והמונשמים נותר יציב.
מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 6,427 חולי קורונה - שישה מהם החודש.
1 צפייה בגלריה
הורוביץ: "בקרוב - קנסות גבוהים למי שיטוס למדינות אסורות"
הורוביץ: "בקרוב - קנסות גבוהים למי שיטוס למדינות אסורות"
הורוביץ: "בקרוב - קנסות גבוהים למי שיטוס למדינות אסורות"
(צילום: עמית שעל)
לאחר חשיפת ynet ו"ידיעות אחרונות" על אודות ממדי הפרצה בנמל התעופה בן גוריון, הודיע אחר הצהריים שר הבריאות ניצן הורוביץ כי בתוך כמה ימים תונהג אכיפה מחמירה בנמל התעופה על מי שיטוס למדינות אסורות, "תוך הטלת קנסות גבוהים מאוד על מי שיצפצפו על ההוראות ויסכנו את בריאות אזרחי ישראל".
הוא הוסיף: "ננקוט צעדים מחמירים כדי לפקח על נתב"ג, לנהל את מקרי התחלואה במוקדי התפרצות, ולשמור על בריאות הציבור". הורוביץ גם ציין כי כל מקרי ההדבקה האחרונים הם תוצאה של הפרת בידוד וקרא לתושבים להקפיד על ההנחיות.

השר החדש הטיל את האחריות למצב בנתב"ג על קודמו בתפקיד: "התברר כי האיסור לטוס למדינות אלו, שנקבע בממשלה הקודמת, לא כלל מנגנוני אכיפה אפקטיביים". דבריו נאמרו לאחר שהבוקר נחשפו כאמור ממדי הפרצה בנתב"ג: 4,874 בני אדם חזרו ממוסקבה בחודש האחרון, אף שרוסיה מוגדרת ב"רמת סיכון מרבית", 31 מהם התגלו כחולי קורונה. עוד כ-10,000 נחתו ממדינות עם "אזהרת מסע חמורה".
הורוביץ ציין כי "בימים האחרונים אנו עדים למספר אירועי הדבקה בנגיף הקורונה. בהובלת ראש הממשלה כינסנו אתמול דיון מיוחד עם בכירי משרדי הבריאות, התחבורה והמל"ל לצורך הערכת מצב. בדיון הוחלט על נקיטת מספר צעדים מידיים. ראשית, אנחנו מרחיבים את מערך הבדיקות בנתב"ג בצורה משמעותית.
"התורים הארוכים כבר התקצרו, אבל לא די בכך. צריך לקצר אותם בצורה טובה יותר, ובעיקר להיערך לעומס הצפוי בנתב"ג בחודשי הקיץ. אנחנו במשרד הבריאות נדאג להכשיר צוותים נוספים, כדי שמספר עמדות הבדיקה יגדל משמעותית. במקביל נידרש לקבל שטח נוסף בנתב"ג, לטובת הגדלת מערך הבדיקות. רשות שדות התעופה ומשרד התחבורה פועלים במרץ לפתרון הסוגיה בהקדם".
משרד החינוך עדכן אחר הצהריים כי נכון לעכשיו יש כ-180 מאומתים לקורונה בכלל מערכת החינוך, מהם 164 תלמידים ו-16 אנשי צוות. ביממה האחרונה נוספו 74 תלמידים וארבעה אנשי חינוך למניין המאומתים לקורונה בכלל מערכת החינוך. 3,517 תלמידים ו-110 אנשי חינוך שוהים בבידוד.
פורסם לראשונה: 19:09, 21.06.21