גורבאן מוחמד תאופיק, בן 46 מג'אסר א-זרקא, מואשם על ידי המשטרה בסחר בתחמושת ובסמים, אך התפרסם לאחרונה בנסיבות אחרות לגמרי: בחודש דצמבר האחרון הוא חזר מדובאי ועוכב במכס, לאחר שרכש אייפון 12 פרו מצופה זהב 24 קראט, ושעון תואם.
1 צפייה בגלריה
אייפון שעון דובאי מכס
אייפון שעון דובאי מכס
האייפון והשעון שרכש תאופיק בדובאי
(צילום: רשות המיסים)
תאופיק סיפר אז בריאיון לאולפן ynet כי כשהיה בשוק בדובאי ראה את הטלפון בחנות, "נדלק עליו", ורכש אותו במחיר של כ-12 אלף שקל, עם שעון תואם. "בגלל זה עצבן אותי כשלקחו אותו, זה מתנה לילדה, אני לא צריך טלפון כזה", הוא אמר. לטענתו, הוא לא ידע שהיה צריך להצהיר על כך במכס.
פרשת הסמים והתחמושת כוללת שלושה אישומים, שהוגשו על ידי מחלקת התביעות של המשטרה לבית משפט השלום בחדרה, לאחר שתאופיק ושני נאשמים אחרים, תושבי היישוב פרדיס שבצפון, הופללו על ידי סוכן סמוי של המשטרה. את החקירה ניהלו שוטרי תחנת זכרון יעקב וימ"ר חוף. מכתב האישום עולה כי בביתו של תאופיק הופעלה תחנת סמים, שהכניסה אליה הותנתה באמירת הסיסמה "נאדר נאדר".

על פי כתב האישום, תאופיק נתן לאדם אחר 50 כדורי 9 מ"מ וביקש ממנו "להסליק" אותם עבורו, ואותו אדם נעצר בעת שהחביא את התחמושת. עוד עולה מכתב האישום כי נאשם אחר פנה אליו וביקש לרכוש תשעה גרם קוקאין, ותאופיק שלח את בנו בן ה-15 שיכין ויספק לו את הסם.
בנוסף, כתב האישום מתאר כיצד הגיע הסוכן הסמוי לביתו של תאופיק, ולאחר שאמר את הסיסמא נכנס וביקש לרכוש עשרות כדורי MDMA. תאופיק ובנו סיפקו לסוכן 51 כדורים תמורת 2,000 שקלים. כעת ייבדק אם אם אותו טלפון שרכש תאופיק בדובאי נקנה מכספי עסקאות סמים, ואם כך הדבר - המדינה עשויה לחלט את הרכוש יקר הערך.