5 צפייה בגלריה
בית הוצת ביפו ילד נפגע באורח קל
בית הוצת ביפו ילד נפגע באורח קל
הילד שנפגע והחלון שנשרף ביפו
(צילום: דוברות המשטרה)
המשטרה ושב"כ עצרו הלילה (בין ראשון לשני) צעיר ערבי בחשד להשלכת בקבוק התבערה לעבר בית ביפו, שהתלקח וגרם לפציעתו באורח קשה של ילד בן 12. כבר במוצאי שבת החלה להתברר זהותו של החשוד, תושב יפו בשנות ה-20 לחייו, וכפי שפורסם אתמול ב-ynet המשטרה הייתה במצוד אחריו.
לאחר האירוע החשוד, ביחד עם שותפו למעשה, נמלט ככל הנראה מהעיר והתחבא מחוצה לה. הלילה הוא חזר ליפו, שם ארבו לו בלשי ימ״ר תל אביב ועצרו אותו. הערב יתקיים דיון להארכת מעצרו, נכון לעכשיו בדלתיים סגורות. בשעה זו נמשך המצוד אחר החשוד הנוסף, שאינו תושב יפו ושגם זהותו ידועה. ההערכה במשטרה היא כי יהיו מעצרים נוספים של חשודים שייתכן וסייעו לו להימלט.

בלילה שבין שישי לשבת השליכו רעולי פנים בקבוק תבערה לתוך סלון בית מגורים בשכונת עג'מי ביפו, במהלך מהומות בעיר. הילד מוחמד ספג כוויות קשות בפניו והוא מאושפז כעת בבית החולים שיבא בתל השומר. תחילה לא היה ברור אם מתפרעים יהודים היו אלה שהשליכו את בקבוק התבערה על רקע לאומני.
האירוע תועד על ידי מצלמות אבטחה באזור, ובתיעוד נראים שני החשודים רעולי הפנים מגיעים לבית, משליכים את בקבוק התבערה - ואז נמלטים מהזירה. תושבים ביפו טענו כי החשודים נשאו עמם תשעה בקבוקי תבערה בסך הכל, אך הספיקו להשליך רק אחד. "הם ברחו מהר בלי להמשיך את הפשע שתכננו", טען אחד התושבים.
5 צפייה בגלריה
הבית השרוף
הבית השרוף
סלון הבית השרוף
סברי ג'נטזי, אביו של הילד, סיפר בשיחה עם ynet כי בקבוק התבערה הצית אש בסלון ביתו, בזמן שבני המשפחה ישבו שם: "הילדים שלי היו ממש ליד החלון. פתאום מישהו זרק לעבר החלון בקבוק תבערה ושרף לנו את החדר. בני נפגע קשה בפניו ואחותו נפגעה קל מאוד. מזל שלא ישנו. אם כן האירוע של משפחת דוואבשה היה חוזר על עצמו שוב".
בריאיון לאולפן ynet אתמול דחה ג'ינטזי את הטענות לפיהן אזרחים ערבים היו אלה שהשליכו בקבוק תבערה לסלון הבית ביפו. "ערבי לא מדליק ערבי ויהודי לא מדליק יהודי", הוא אמר. "יש אורות של החג, זה הסימן לכך שיש פה ערבים - וזרקו בקבוק תבערה".

מערך הכבאות: הצתות במחוז ירושלים

מדוברות כבאות והצלה מחוז ירושלים נמסר כי בימים האחרונים הוא מתמודד עם גל של הצתות וזריקת בקבוקי תבערה בנקודות החיכוך שבהן מתרחשות הפרות הסדר שהחלו בשבוע שעבר. מוקדם יותר הוצתו שני רכבים של יהודים בשכונת אבו טור בירושלים לאחר שהושלכו לעבריהם בקבוקי תבערה. אש פרצה גם בין עין ראפה לשואבה, קרוב לכביש 1, כשעל פי החשד מדובר בהצתה. צוותי הכיבוי השתלטו על השריפה וכיבו אותה.
5 צפייה בגלריה
הצתת רכבים בבעלות יהודית בשכונת אבו טור בירושלים
הצתת רכבים בבעלות יהודית בשכונת אבו טור בירושלים
הצתות רכבים של יהודים בירושלים
(צילום: דוברות כבאות והצלה, מחוז ירושלים)
5 צפייה בגלריה
הצתת רכבים בבעלות יהודית בשכונת אבו טור בירושלים
הצתת רכבים בבעלות יהודית בשכונת אבו טור בירושלים
(צילום: דוברות כבאות והצלה, מחוז ירושלים)
בעקבות מקרי שריפה וניסיונות הצתה במעלה החמישה, עופרית, תרקומיא, מבוא חורון ובעוד כמה מוקדים, צוותי כיבוי הועמדו בכוננות בקרבת מקום כדי לתת מענה מהיר במקרה הצורך. "אנו ערוכים בפריסה רחבה עם צוותים העומדים בכוננות מיידית בנקודות הזנק על מנת לאתר מוקדם את האירועים ולהגיב בהתאם, ובכך למנוע התפשטות שריפות המסכנות חיי אדם ורכוש", אמר טפסר ניסים טויטו, מפקד מחוז ירושלים.
מכבאות והצלה מחוז יו"ש נמסר כי 97 שריפות פרצו באזור ביממה האחרונה, מתוכן 32 כתוצאה מזריקת בקבוקי תבערה, הפרות סדר, הבערת צמיגים והצתות מכוונות. מרבית השריפות פרצו על הכבישים, בסמוך ליישובים ובקרבת בסיסים צבאיים.