המשטרה פענחה את רצח סימון קרמנוקיאן (92) לפני כחודש בדירתו בלוד. כך הותר היום (ד') לפרסום. לפי החשד, שיפוצניק שעבד בדירה הגיע כדי לגנוב כסף שראה שם, הופתע על ידי הקשיש ורצח אותו.
גופתו של קרמנוקיאן התגלתה על ידי קרוב משפחה שניסה ליצור עמו קשר, ומשלא הצליח הגיע לדירה. הוא הבחין כי דלת הדירה לא נעולה וכי ישנם סימני פריצה. כאשר נכנס לבית מצא את קרמנוקיאן שוכב על הרצפה ללא הכרה. שוטרים שהגיעו למקום הבחינו בסימני אלימות על גופו של הקשיש ולאחר ניסיונות החייאה גורמי הרפואה קבעו את מותו.
2 צפייה בגלריה
המשטרה פענחה את רצח הקשיש בן 92 בלוד
המשטרה פענחה את רצח הקשיש בן 92 בלוד
ביתו של הנרצח. השיפוצניק הגיע לשדוד, הופתע על ידי הקשיש ורצח אותו
(צילום: משטרת ישראל )
2 צפייה בגלריה
המשטרה פענחה את רצח הקשיש בן 92 בלוד
המשטרה פענחה את רצח הקשיש בן 92 בלוד
זירת הרצח בלוד
(צילום: משטרת ישראל )
חוקרי היחידה למלחמה בפשיעה של מרחב שפלה אספו ממצאים ועם התקדמות החקירה עצרו את החשוד ברצח (35) מיפו, וכן חשוד בסיוע לו לאחר הרצח (31), גם הוא תושב יפו. בית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרם.
מהחקירה עלה כי בין החשוד ברצח לקשיש הייתה היכרות מוקדמת לאחר שהחשוד שיפץ את דירתו כמה חודשים לפני הרצח. ככל הנראה, במהלך השיפוצים הבחין החשוד בכסף שיש בדירה. הוא תכנן לשדוד את הקשיש ואף הציע לאחרים לקחת עמו חלק בשוד.
בערב הרצח פרץ החשוד לדירתו של הקשיש במטרה לשדוד ממנו את כספו, שחלקו היה מוסתר. החשוד היכה את הקשיש שהיה בבית, גרם למותו ונמלט מהמקום. חוקרי המשטרה ניתחו עשרות צילומים ממצלמות אבטחה והצליחו להתחקות אחר מסלול הבריחה של החשוד. עם סיום החקירה צפויה הפרקליטות להגיש נגדו כתב אישום.