כוחות הצלה הוזעקו אחר הצהריים (יום חמישי) לרחוב נחל דולב בבית שמש, בעקבות דיווח על פעוט בן 3 שאותר מחוסר הכרה ברכב חונה. חושבים ופרמדיקים של מד"א ואיחוד הצלה שהוזעקו לזירה ביצעו בו פעולות החייאה ופינו אותו במצב קשה לבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים. עד ראייה שהיה במקום אמר ל-ynet כי האם השאירה את הרכב כשהמזגן פועל ועם הילדים בפנים. "לקח לא מעט זמן עד שאיתרו אותה", הוא הוסיף.
2 צפייה בגלריה
ילד בן 5 נשכח ברכב בבית שמש, מצבו אנוש
ילד בן 5 נשכח ברכב בבית שמש, מצבו אנוש
זירת האירוע בבית שמש
(צילום: דוברות איחוד הצלה)
מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי האם השאירה שלושה ילדים ברכב - שני תאומים בני 5 ואחיהם, בן 3. ככל הנראה, חגורת הבטיחות נכרכה סביב צווארו של הפעוט בזמן שהם יצאה לסידורים. יצוין כי לא מדובר במקרה של פגיעה ממכת חום. לפי המשטרה, האם "תכננה לצאת לקניות קצרות" ולכן השאירה את הילדים ברכב.
ממד"א נמסר כי הדיווח הראשוני התקבל במוקד 101 בשעה 16:24, אז דווח על ילד מחוסר הכרה בתוך רכב מונע. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו במקום טיפול רפואי וביצעו פעולות החייאה בפעוט וכאשר חזר הדופק פינו אותו לבית החולים הדסה עין כרם כשהוא מונשם.
2 צפייה בגלריה
ילד בן 5 נשכח ברכב בבית שמש, מצבו אנוש
ילד בן 5 נשכח ברכב בבית שמש, מצבו אנוש
חובשים בזירה
(צילום: דוברות איחוד הצלה)
הפראמדיקים אלעד פינץ ואהרון אדלר סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו את הילד כשהוא בתוך הרכב מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. מיד התחלנו בטיפול רפואי שכלל עיסויים, הנשמות ומתן תרופות וכאשר חזר הדופק וליבו שב לפעום פינינו אותו לבית החולים תוך המשך טיפול רפואי
צבי מאיר מרקסון, חובש באיחוד הצלה שהגיע לזירה, סיפר כי "לדברי בני המשפחה, הילד איבד את ההכרה כשהוא שוהה עם אחיו ברכב חונה בחניון של המרכז המסחרי. ביצענו בו פעולות החייאה ובשלב זה מצבו מוגדר אנוש".
באגף דוברות והסברה של איחוד הצלה קוראים לנקוט בכללי הבטיחות והזהירות ולא לצאת מכלי הרכב לפני שמוודאים שלא נשארו ברכב ילדים או פעוטות, ולא להשאיר ילדים בכלי רכב אפילו לא לרגע. כמו כן מומלץ לעוברי אורח בפרט בימי הקיץ החמים לבדוק בכלי רכב חונים באם לא נשכחו ילדים או פעוטות מה שעלול להסתיים באסונות.