בעקבות אירועי האלימות שאירעו בשבועות האחרונים בערים לוד ורמלה, ל-ynet נודע היום (ד') כי המשרד לביטחון הפנים יתקצב למשך שבועיים את הגברת האבטחה סביב מוסדות חינוך בערים הללו. השר אוחנה, שערך דיון במשרדו בעניין, הורה על העברת התקצוב בשלב זה לעוד שבועיים.
לפי התוכנית, שגובשה בעקבות דרישת הרשויות לאור הפרעות שהיו בערים, יתווספו עוד שלושה תקני אבטחה למוסדות חינוך שעד כה לא הייתה בהם כלל אבטחה.
3 צפייה בגלריה
שני רכבים נשרפו בסמוך לשלושה גני ילדים ברמלה
שני רכבים נשרפו בסמוך לשלושה גני ילדים ברמלה
היום ברמלה: שני רכבים הוצתו סמוך לשלושה גני ילדים
(צילום: המטה לביטחון רמלה)
3 צפייה בגלריה
אישר מימון תקציב לשבועיים. השר אוחנה
אישר מימון תקציב לשבועיים. השר אוחנה
אישר מימון תקציב לשבועיים. השר אוחנה
(צילום: הדר יואביאן)
בנוסף, בלוד אושר כי עוד שתי ניידות אבטחה יסיירו בין מוסדות החינוך מדי יום בשעות 17:00-07:00. ברמלה תצורף לסיורים ניידת אבטחה מדלגת, בנוסף לקיים, באותן שעות.
משמעות ההחלטה היא מימון אבטחת 32 מוסדות החינוך בלוד, בכל יום עד השעה 17:00. על פי החלטה 912 של הממשלה, האחריות למימוש האבטחה במוסדות החינוך נמצאת בידי הרשות המקומית - ותוספת האבטחה המאושרת תתבצע על ידי הרשות.
ראש העיר לוד יאיר רביבו בירך על המהלך: "אני מודה לשר לביטחון הפנים, למפכ"ל למפקדי משטרת ישראל על שיתוף הפעולה והתיאום. תודה לכל השוטרים שעושים לילות כימים כדי לשמור על השקט בעיר. עברנו כמה אירועים קשים, אך אי אפשר לעצור את המהפכה החיובית שתהפוך את העיר למרכז מגורים, תעסוקה ותחבורה ראשי בלב ישראל".

3 צפייה בגלריה
נערכים למהומות הערב ברמלה
נערכים למהומות הערב ברמלה
כוחות הביטחון ברמלה, החודש
(צילום: יאיר שגיא)
רק היום ברמלה, שני רכבים נשרפו ליד אשכול של שלושה גני ילדים. המשטרה פתחה בחקירה בחשד להצתה. המכוניות שעלו באש חנו בצמוד לגנים ברחוב אמיל זולה. כ-100 ילדים בגילי 6-3 היו בהם באותה עת. איש לא נפגע.
כוחות הכיבוי שהגיעו למקום כיבו את השריפה. ל-ynet נודע כי אחד הרכבים שייך לגננת יהודייה העובדת באחד הגנים, והשני לתושבת ערבייה בעיר.
אידה צוברי, גננת באחד משני הגנים היהודיים שהרכבים הוצתו לידם, סיפרה: "גם הרכב שלי שחנה סמוך לאחרים ניזוק קשות. הגן מרוחק כ-30 מטרים מהשריפה שפרצה, אולי פחות".
חבר מועצת העיר רמלה, הראל שוהם, טוען כי מדובר באירוע לאומני. "כשלא מטפלים בבעיות, כשמתעלמים ומוכרים סיפורים על שקט ושלווה מדומים, כשמבטיחים לתגבר אבטחה ולא מקיימים - זה מה שקורה. שריפת מכוניות סמוך לשלושה גני ילדים פעילים היא עוד חצייה של קו אדום בחסות המשטרה וראש העיר. בושה וחרפה. דם ילדינו אינו הפקר".