3 צפייה בגלריה
בית ספר בתי ספר גן ילדים מערכת החינוך פתיחה סגירה סגר קורונה
בית ספר בתי ספר גן ילדים מערכת החינוך פתיחה סגירה סגר קורונה
כך זה לא צפוי להיראות בקרוב
(צילום: בראל אפרים, דוברות עיריית חיפה)
הקפסולות בדרך לשוב לחיינו - או שהפתרון יהיה דווקא למידה בחצר? בפעם הקודמת יוזמת חלוקת גנים וכיתות לא האריכה ימים, אבל לאור נתוני התחלואה הגבוהים עם סיום הסגר השני - הקפסולות שוב על הפרק, ואיתן גם יוזמות אחרות. במשרד הבריאות המליצו תחילה להחזיר את גני הילדים ואת כיתות א'-ד' וי"א-י"ב רק בערים ירוקות וצהובות, אבל עקב העובדה שהרוב הגדול של ילדי ישראל נמצאים בערים אדומות וכתומות, נבחנים גם רעיונות נוספים.
בין האפשרויות שעל הפרק גם פתיחה של הגנים וכיתות א'-ב' גם בערים כתומות ואדומות, אך בתנאים מחמירים יותר של חלוקה למשמרות וקפסולות יותר קטנות. אלא שמשרד החינוך אומר שהוא זקוק לחודש כדי לגייס כוח אדם, ובינתיים נבחנים רעיונות יצירתיים כגון למידה בחצר - אם מזג האוויר יאפשר זאת. בכל מקרה, הערב אישר קבינט הקורונה את הארכת סגירת החינוך ב-48 שעות, והמשמעות היא שגם ביומיים הקרובים הגנים ובתי הספר יישארו סגורים.

מבט על רשימת הערים הירוקות והצהובות מראה שהיא מאוד קצרה. טירה ונשר הן הערים הירוקות היחידות, ואילו הערים הצהובות הן רהט, גבעתיים, רעננה, הרצליה, עפולה, קריית אונו, קריית ביאליק, רמת השרון, נוף הגליל, יהוד, יקנעם עילית וכפר סבא. חיפה, שהייתה צהובה עד שלשום, הפכה לכתומה עם ציון גבולי של 6.1. למעשה, כל 15 הערים הגדולות הן אדומות או כתומות, ובשלב זה אין כוונה לפתוח בהן את הגנים והכיתות - לפחות לא במתכונת הנוכחית. בדקו במפה המצורפת מהו צבע היישוב שלכם.
שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר ל-ynet על גני הילדים כי "הכי קל לי לומר שאני פותח רק בערים הירוקות, אבל זה לצאת ידי חובה. אז אנחנו מחפשים פתרון לערים האדומות והכתומות. בערים הירוקות והצהובות יש כוונה לפתוח במתכונת הקיימת". לדבריו, "אנחנו מחפשים פתרון ישים לערים האדומות והכתומות, שם נמצאת מרבית האוכלוסייה, אבל משרד החינוך אומר ובצדק שאין לו יכולת לפתוח באופן מלא תוך פרק זמן קצר. אין כוח אדם לקפסולות קטנות, אז מחפשים פתרונות אחרים".
3 צפייה בגלריה
יולי אדלשטיין
יולי אדלשטיין
"אין כוח אדם לקפסולות קטנות". אדלשטיין
( צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת)
החרדים מתנגדים לפתיחה רק בערים ירוקות וצהובות, ועל רקע זה מתקיימים מגעים לאפשר חזרה מסוימת של לימודים גם בערים כתומות ואדומות. מחר ב-17:00 צפויה ישיבת ממשלה שבה ידונו בהמשך תוכנית היציאה מהסגר, וכן בפיילוט במסחר ובתרבות שיחל עוד השבוע (תו ירוק) לפיו אנשים שהתחסנו, מחלימים ומי שיש לו בדיקות קורונה שליליות עד 72 שעות - יוכלו ליהנות ממסחר ותרבות.
בשיחה עם ynet הוסיף אדלשטיין בנוגע לכיתות א'-ד' כי ייתכן שהן ייפתחו השבוע, אבל רק בערים הירוקות והצהובות: "לגבי פתיחת כיתות י"א-י"ב בערים הירוקות השבוע - עוד לא החלטנו. דווקא שם שיעורי ההתחסנות גבוהים, אבל אני לא רוצה עוד לקבוע עובדות".
שר החינוך גלנט אמר כי "אני אלך בתיאום עם ראש הממשלה ובתיאום עם משרד הבריאות. בלי קשר לחינוך, התחלואה הולכת לעלות. אני חושב שזה סביר לפתוח את הגנים ואפילו כיתות א'-ב' בכל הארץ, אבל אני רוצה שהם יציעו. כל דבר שיבוא על דעת שר הבריאות וראש הממשלה מקובל עליי".
3 צפייה בגלריה
יואב גלנט
יואב גלנט
"אלך בתיאום עם ראש הממשלה ומשרד הבריאות". גלנט
(צילום: הדר יואביאן )
אמש אישר קבינט הקורונה את הארכת התקנות בדבר סגירת מערכת החינוך, בשלב זה ביומיים נוספים, עד יום שלישי ב-7 בבוקר. במקביל הוחלט כי תותר מעתה הגעת עובדים למערכת החינוך, תבוטל חובת הישארות התלמידים בפנימיה למשך 30 ימים לפחות ויבוטל האיסור על הגעת תלמיד לפנימיה אם שהה בבית מגורים אחר.
בנוסף, אושר תיקון בתקנות התעופה המגבילות הפעלת כלי טיס. לפי התיקון, עד 20 בפברואר אדם לא יפעיל כלי טיס הנושא נוסעים לישראל או אל מחוץ לישראל אלא אם: כל הנוסעים רשאים לטוס לפי תקנות הכניסה והיציאה מישראל, אם הטיסה היא לצורך פינוי חירום רפואי או שמנכ"ל משרד רלוונטי אישר אותה לצורך מתן מענה לנוסעים הרשאים להיכנס לישראל או לצאת מישראל. עוד נקבע כי החובה לבצע בדיקה במהלך 72 השעות לפני העלייה למטוס לישראל תחול גם לגבי העלייה למטוס מישראל.