אחרי פירוק גוש הימין המיתולוגי, נפתלי בנט לא מסתפק רק בתקיפת ראש הממשלה אלא שולח חצים של ביקורת גם לעבר ראשי ש"ס ויהדות התורה: יו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט, טען הבוקר (יום ד') ברקע החלטת הממשלה על סגר מלא ממחר בחצות כי "נתניהו נכנע ללחצי הפוליטיקאים החרדים".
בנט בחר לתקוף את המפלגות החרדיות בעקבות הלחץ שהפעילו על נתניהו להימנע מסגר דיפרנציאלי על יישובים חרדיים ובמקביל להימנע מאכיפה למרות נתוני התחלואה הגבוהים בכמה מאותם יישובים. עדיין לא ברור אם חלק מהמסגרות במגזר החרדי ימשיכו לפעול כרגיל למרות הסגר המלא.
בפוסט שפרסם בפייסבוק, ביקר בנט גם את יו"ר מפלגת הישראלים וראש העיר תל אביב-יפו רון חולדאי: "חוקיה של מדינה אינם בגדר המלצה בלבד. נתניהו בהתנהגותו הביא עלינו את המצב שבו כל אחד עושה דין לעצמו. כך החיסונים נלקחו על ידי חולדאי לצרכים פוליטיים, והפוליטיקאים החרדים עושים דין לעצמם ומסכנים את הציבור שלהם ואת כלל אזרחי ישראל".
1 צפייה בגלריה
נפתלי בנט
נפתלי בנט
ח"כ בנט
(צילום: הדר יואביאן )
בנט הוסיף: "אובדן השליטה הזה הוא לצערי רעה חולה של שלטון נתניהו, שבעצמו לא ידע לתת דוגמה אישית, והניח אינטרסים פוליטיים ואישיים מעל לטובת המדינה. גם הסקטורים שכביכול מרוויחים מהאנרכיה הזאת נפגעים ממנה: במקום חיסון מסודר למורים קיבלנו פעולת יח"צ לראווה עבור מפלגת חולדאי שפגעה ביכולת לקדם מהלך ארצי דומה.
"במקום חיסול מהיר של התחלואה במגזר החרדי, קיבלנו גמגום שמאריך סגר ומגביר שנאה. חלק מההורים וממנהלי המוסדות מהמגזר החרדי פונים אליי ומתחננים לאכיפה שתחזיר את האחריות מהם למדינה. כפי שלא אאפשר להפלות לרעה ילד מהמגזר החרדי כך לא אאפשר להפלות לרעה ילד שאינו מהמגזר החרדי. עם כל הכבוד, לא מדינת תל אביב תעשה דין לעצמה ולא יהיה דין שונה בבני ברק".
לקראת הבחירות לכנסת ה-24 שייערכו במרץ, הדגיש בנט בדבריו כי "במשמרת שלי כראש הממשלה לא יהיו הפגנות הדבקה המוניות ולא יהיה מצב שתלמידי החינוך הממלכתי בבית בעוד שלימודים מתקיימים בחינוך העצמאי. אצלי תהיה שותפות, לא סחטנות. השתתפות, ולא בדלנות".