אם מאיטליה שבנה הקטן נחטף לפני 44 שנה ומאז לא נודעו עקבותיו חושדת כעת כי גילתה את מקום הימצאו: לדבריה ייתכן כי הפך לשייח ערבי עשיר שחי כעת בדובאי, והיא סבורה שזיהתה אותו לפי שתי צלקות על גופו של השייח, שנחשפו למצלמה בכמה מתמונותיו.
2 צפייה בגלריה
איטליה ילד מאורו רומאני נחטף איחוד האמירויות שייח מוחמד אל חבתור
איטליה ילד מאורו רומאני נחטף איחוד האמירויות שייח מוחמד אל חבתור
מאורו רומאנו והשייח מהאמירויות מוחמד אל-חבתור
האישה, ביאנקה קוליאני, איבדה את בנה מאורו רומאנו ב-1977, כשהיה בן שש. הוא נחטף באזור פוליה שבאיטליה, ובעשרות השנים שעברו מאז היא ובעלה, נטאלה, לחצו על המשטרה שלא לחדול מהחקירה בניסיון לאתר אותו. החוקרים העריכו אמנם כי מאורו הקטן נרצח, אך אין שום ראיה שתתמוך בהערכה הזו.
בריאיון שהעניקה השבוע ל"קוריירה דלה סרה" טענה קוליאני כי בתמונה של השייח העשיר מדובאי מוחמד אל-חבתור היא זיהתה על ידו צלקת ייחודית שהמראה שלה תואם את זה של צלקת שנגרמה לבנה בילדותו באמצעות ברזל. כשנברה בתמונות נוספות של השייח זיהתה צלקת נוספת, בסמוך לגבה, וגם היא לדבריה תואמת את זו של בנה. "אני מקווה שזה הוא, כי פירוש הדבר שהוא עדיין חי ושאיש מעולם לא רצח אותו", אמרה לסוכנות הידיעות האיטלקית אנס"א.
אלא שכעת נתקלת קוליאני במכשול גדול: אף שבדיקת DNA תוכל לפתור את החידה, השייח מסרב לעבור בדיקה שכזו. משפחתה מתכוונת לטוס לדובאי כדי לאלץ אותו בדרכים משפטיות לעבור את הבדיקה, אבל ספק אם תצליח לעשות זאת, והיא מבקשת סיוע מהקונסוליה האיטלקית שם.
2 צפייה בגלריה
דובאי איחוד האמירויות
דובאי איחוד האמירויות
דובאי. המשפחה רוצה סיוע מהקונסוליה
(צילום: shutterstock)
השייח מוחמד אל-חבתור, בן 52, הוא אחד האנשים העשירים בעולם. הוא בנו של איל ההון האמירתי חלף אל-חבתור, ומכהן כסגן המנכ"ל של קבוצת אל-חבתור, מהקונגלומרטים הגדולים ביותר באיחוד האמירויות הערביות.
בימים האחרונים, אחרי הריאיון של האם ל"קוריירה דלה סרה", הוצגה בטלוויזיה האיטלקית תמונה שבה נראה לכאורה מוחמד אל-חבתור בילדותו, ולפחות בתמונה הזו הוא אינו דומה לילד החטוף. אלא שגם אחרי הצגת התמונה מתעקשת האם ביאנקה להיפגש עם השייח ולקבל ממנו בדיקת DNA: "שאוכל להיות שקטה", אמרה לפי דיווח ב"לה רפובליקה".
מאורו רומאנו נחטף ב-21 ביוני 1977. רק אחרי עשרות שנים, שבהן דרשו הוריו מהחוקרים שלא לחדול לחפשו, הצליחה המשטרה, כנראה, להגיע לפריצת דרך: לפני חודשים אחדים קבעו השוטרים כי החוטף הוא כנראה גבר בן 79, ספר-לשעבר שהיה ידיד המשפחה ושאסף אותו לכאורה כדי לשחק עם בנו. אלא שלפי החקירה, בפועל הוא מסר את מאורו לשני אנשים אחרים, שזהותם אינה ידועה עד עצם היום הזה.