504 תושבים הוכנסו לבידוד בעקבות התפרצות הקורונה בבית הספר כרמים בבנימינה. משרד הבריאות מחפש כרגע את המקור להתפרצות, שייתכן שמקורה הוא במשפחה של אחד התלמידים שהייתה בחו"ל. נכון להבוקר (ראשון), 46 תלמידים גילו תסמינים ונמצאו חיוביים לנגיף.
מנהל בית הספר, יורם יפה, אמר בריאיון למשדר הבוקר ב-ynet כי את ההודעה הראשונה על שני תלמידים שנדבקו קיבל כבר ביום רביעי. "הכיתות הושארו בבית והתחלנו לחקור מי היה איתם במגע", אמר המנהל. "הזמנו ניידת בדיקות שהגיעה אלינו ביום חמישי ואז התגלו עוד כשמונה תלמידים מאומתים. למחרת היו 34 נוספים".
- הופתעתם? אתה יודע, חשבנו שזה מאחורינו. "קיווינו שזה מאחורינו. הייתה לנו מסיבת סיום לכיתות י"ב ביום חמישי ומאוד שמחנו לראות את כולם במצב רגיל, אבל אנחנו ממשיכים הלאה, עם הפנים קדימה".
על פי נתוני משרד הבריאות, בישראל 23 חולי קורונה במצב קשה ו-17 מונשמים. מפרוץ המגפה מתו 6,427 ישראלים. עד כה קיבלו 5,491,534 ישראלים את מנת החיסון הראשונה, ו-5,149,382 את המנה השנייה.
1 צפייה בגלריה
חזרה ללימודים
חזרה ללימודים
ארכיון. מסכות בבית ספר בפרדס חנה
(צילום: AFP)
אורן ג'ייקובס, אב לתלמידה בכיתה ח' בביה"ס כרמים בבנימינה, אמר היום במשדר ynet: "היינו בשאננות מלאה ובסופו של דבר ביום חמישי היו אינדיקציות להידבקות. התחלנו להבין שיש ילדים מאומתים לאחר מכן הגיעו הודעות על כניסה לבידוד. יש חשש שמספר הנדבקים גבוה פי כמה וכמה מבכל המדינה ולכן אנחנו בחשש. רוב המשפחה מחוסנת, למעט הילדה.
"אנחנו עכשיו בבדיקה הראשונה שלה. עד אז גם אני לא הולך לעבודה למרות שאני מחוסן. אני לא יודע בדיוק כמה ילדים מהכיתה נדבקו, אני בעיקר ניזון מהתקשורת".
- מה קורה הלאה? אתם מתכננים חופשות לקיץ? "מתכננים חופשות של קיץ אבל אני חושב שחו"ל כרגע לא בא בחשבון. זה לא כיף, אתה גם לא יודע לאן אתה נוסע. אז הקיץ הזה יהיו חופשות יותר פשוטות. לא קרה כלום".
אף שהיום הוא מועד חגיגי עבור התלמידים שיוצאים לחופשת הקיץ, מרביתם נמצאים בבידוד ולא יוכלו לחגוג עם חבריהם. את בית הספר של החופש הגדול יפתחו ב"כרמים" דרך הזום. "זו לא הייתה הכוונה, אבל זאת האפשרות היחידה להתאים את עצמנו למצב. מתחילת השבוע הבא אנחנו מתכננים לעשות אותו בבית הספר", אמר המנהל. "לשמחתי, כ-300 תלמידים נרשמו לבית הספר של הקיץ, זו כמות מאוד יפה וטובה".
במקביל, 400 תושבים בעמק הירדן הוכנסו גם הם לבידוד בעקבות תושב אשדות יעקב מחוסן שחזר מנסיעת עסקים לדובאי, התגלה ביום שישי כחיובי לנגיף, וגם ילדיו נדבקו. בשל כך אין היום לימודים בבית הספר היסודי מול גלעד באשדות יעקב. כמו כן לא יתקיימו חוגים ופעילות בחינוך הבלתי פורמלי, שבהם השתתפו ילדי המשפחה. במועצה האזורית עמק הירדן הדגישו כי האב נהג על פי כל הכללים הנדרשים עם שובו מדובאי. המועצה פועלת לקדם ולהביא מערך בדיקות לתושבי המועצה.
בשבוע החולף נדבקו 11 תלמידי שכבת ו' בבית הספר היסודי אסיף במודיעין. כל 90 תלמידי השכבה נכנסו לבידוד ופיקוד העורף ערך בדיקות לכל תלמידי בית הספר. ההתפרצות נחשפה לאחר שהתברר כי שני תלמידים מבית הספר נדבקו בנגיף. בתוך זמן קצר נערכו בדיקות לעשרות תלמידים בסיוע קופות החולים בעיר ומשרד החינוך. במהלך בדיקות אלה נמצאו תשעה תלמידים נוספים כחיוביים לנגיף.
משרד הבריאות הורה לצוותים החינוכיים ולתלמידים בבנימינה ובמודיעין-מכבים-רעות לחזור לעטות מסכות בשטחי בתי הספר - גם הפתוחים וגם הסגורים - בעקבות התפרצות הקורונה שמקורה טרם התברר.
במשרד למעשה הוסיפו על הנחייתו של ראש העיר מודיעין חיים ביבס, המכהן גם כיו"ר השלטון המקומי, להחזיר את עטיית המסכות במוסדות החינוך בעירו. בהודעה שפרסם אמש כתב כי הוא פנה למנהלות ולמנהלי בתי הספר ולכל צוותי החינוך להקפיד על ההנחיה ולהימנע מכניסה ללא מסכות למוסדות החינוך. "עלינו לעשות כל מה שאפשר כדי למנוע עליה מחודשת בתחלואה", אמר.