שעות אחרי הפיגוע בפתח תקווה שבו נרצח הרב שי אוחיון (39), שחזר חמיו, עופר כרז, תושב שער אפרים כבן 60, את שאירע: "ישבתי וקראתי חדשות בטלפון. נאמר שזה קרה ב-13:35 ושהקורבן דתי. קפצתי מהמיטה. הייתה לי הרגשה שמדובר בחתן שלי". אוחיון יובא למנוחות הלילה (בין רביעי לחמישי) ב-00:30 בבית העלמין בסגולה.
כרז המשיך: "ניסיתי להתקשר אליו כמה פעמים והוא לא ענה לי. ניסיתי שוב אחרי חמש דקות - ולא היה מענה. התקשרתי לבת שלי, היא אמרה לי שהוא דיבר עם הנכדה שלי, טוהר, ב-13:30 - ומאז היא לא מצליחה לתפוס אותו".
7 צפייה בגלריה
הרב שי אוחיון
הרב שי אוחיון
הרב שי אוחיון
(באדיבות המשפחה )
7 צפייה בגלריה
זירת אירוע הדקירה בפתח תקווה
זירת אירוע הדקירה בפתח תקווה
זירת הפיגוע בפתח תקווה
(צילום: שאול גולן)
7 צפייה בגלריה
הסכין איתו דקר החשוד את ההרוג
הסכין איתו דקר החשוד את ההרוג
הסכין שנמצאה בזירה
(צילום: דוברות משטרת ישראל)

ככל שנקפו הדקות, כך הלכה וגברה הדאגה בקרבו של כרז - שניסה ליצור קשר שוב עם חתנו, אך ללא הועיל. לאחר מכן הוא קיבל שיחת טלפון מאחד מחבריו של אוחיון, שבישר לו על שאירע: "קיבלנו את המידע מחבר שלו ומפייסבוק. אף אחד לא הודיע לנו, גם לא המשטרה".
הוא הוסיף בכאב: "קשה לי על הילדה שלי. חתן כזה היא לא תמצא בחיים. הוא אהב את כולם וכולם אהבו אותו. הוא היה חתן מצוין, אבא טוב לילדים ובעל טוב לאשתו, הוא היה כמו הבן שלי. נהג להעביר שיעורי תורה. הבת שלי לא מעכלת. קשה לי לחשוב עליו בלשון עבר".


7 צפייה בגלריה
חליל עבד אלחאלק מוחמד דויכאת
חליל עבד אלחאלק מוחמד דויכאת
החשוד ברצח, חליל דויכאת
7 צפייה בגלריה
זירת אירוע הדקריה בפתח תקווה
זירת אירוע הדקריה בפתח תקווה
כוחות בזירה
(צילום: איחוד הצלה)
הרב שי אוחיון הותיר אחריו אישה, סיוון, וארבעה ילדים: טוהר (13), הלל (11), שילה (9) ומלאכי (4). צו איסור פרסום הוצא על פרטי חקירת הפיגוע עד 24 בספטמבר.
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "בשם כל אזרחי ישראל אני שולח תנחומים מעומק ליבי למשפחת אוחיון על רצח אב המשפחה, הרב שי, בפיגוע דקירה אתמול בפתח תקווה. הלב כואב. רעייתי שרה ואני מחבקים את המשפחה, אישה וארבעה ילדים שנותרו בלי אבא. אנו נפעל להריסת בית המחבל ולמיצוי העונש החמור ביותר".
נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ספד גם הוא לרב אוחיון: "בשעה קשה זו אני שולח נחמה למשפחת אוחיון לאחר קבלת הבשורה האיומה על הרצחו של הרב שי בידי מחבל נאלח. אבד מעולמנו איש תורה, מעיין תבונה, אב משפחה, שהותיר אחריו ארבעה יתומים אותם אנו מאמצים אל ליבנו. לא נשקוט עד אשר ימוצה הדין עם המחבל והמסייעים לו ולא נאפשר לטרור להרים ראשו".
החשוד ברצח הוא חליל דויכאת, בן 46 מאזור שכם ואב לשישה. ככל הידוע לכוחות הביטחון, דויכאת לא משתייך לארגון טרור, הוא בעל אישור תעסוקה בישראל וללא עבר ביטחוני. מבדיקה ראשונית עולה כי לדויכאת הפרעות נפשיות. הוא טופל באחרונה על -די גורמי בריאות ורווחה ברשות הפלסטינית.
המחבל נתפס בתום מרדף שביצע אזרח שרץ אחריו עם אלה. לפי עדי ראייה, האזרח צעק "מחבל, מחבל" ולבסוף לכד אותו. שוטרים עצרו את המחבל, והוא הועבר בהמשך לחקירת שב"כ.
פורסם לראשונה: 22:51, 26.08.20