עיתונאי הולנדי הצליח "להתגנב" לשיחת ועידה של שרי ההגנה של האיחוד האירופי. העיתונאי, דניאל ורלאן, הצטרף לשיחה הווירטואלית אחרי ששרת ההגנה ההולנדית חשפה בטעות את פרטי ההתקשרות בטוויטר.
השרה ההולנדית, אנק ביילבלד, נמצאת בבידוד ועובדת מהבית. היא פרסמה בטוויטר תמונה שלה בזמן העבודה. בדפים על שולחן השרה הופיעו פרטי ההתקשרות לשיחת הוועידה, כולל חמש משש הספרות של הסיסמה הדרושה להצטרפות. ורלאן ניחש את הספרה השישית והצטרף לשיחת הוועידה.

1 צפייה בגלריה
עיתונאי מ הולנד התפרץ לשיחת ועידה של האיחוד האירופי
עיתונאי מ הולנד התפרץ לשיחת ועידה של האיחוד האירופי
"אני בסדר, מה שלומך?". הכתב ורלאן מנופף לשרי ההגנה של האיחוד
הכתב המשועשע שהצטרף לשיחה נופף לשרים. כמה מהם הגיבו בצחוק ושר החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזפ בורל, שאל את הכתב לשלומו. "אני בסדר, מה שלומך?", השיב העיתונאי. אז אמר לו בורל: "אתה יודע שאתה מתפרץ לשיחת ועידה חשאית?". ורלאן השיב: "כן, אני מצטער. אני עיתונאי מהולנד, אני מצטער שהפרעתי לשיחת הוועידה שלכם. אני יוצא". בורל ביקש ממנו לעזוב את השיחה בהקדם: "אתה יודע שזו עבירה פלילית? עדיף שתתנתק במהירות לפני שהמשטרה מגיעה".
המקרה אמנם משעשע אך במקביל הוא מעלה שאלות רבות לגבי אבטחת שיחות הוועידה המסווגות של שרים באיחוד. בעקבות התפרצות הכתב הפגישה הסתיימה, ומועצת שרי החוץ של האיחוד מסרה שמדובר בעבירה על החוק ושדיווח יועבר לרשויות. דובר משרד ההגנה ההולנדי מסר שפרסום פרטי ההתקשרות היה "טעות טיפשית".