טרגדיה ליד חוף זיקים: אישה ושלושת אחייניה טבעו באגם זיקים, בשפך של נחל שקמה, וחולצו כשמצבם מוגדר קל. אבל הגבר שחילץ אותם, בשנות ה-40 לחייו, טבע ומת. אשתו התריעה בפני כוחות ההצלה על היעדרו, וגופתו אותרה בתום סריקות נרחבות באגם.
הדיווח על הטביעה באגם התקבל היום (ו') בשעה 15:10 במוקד 101 של מד"א במרחב לכיש. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לשלושה - אישה כבת 40, נערה בת 14, ילד בן 10 וילדה בת 7. בתום הסריקות, קבעו פרמדיקים של מד"א את מותו של הגבר, שחולץ מהאגם כשהוא ללא סימני חיים.
חובש בכיר במד"א צפריר יוסף סיפר: "תוך כדי הטיפול הרפואי בטובעים שחולצו מהמים במצב קל אזרחים סיפרו לנו שהגבר שהציל אותם נעדר ולא יצא מהמים. כוחות גדולים של משטרה וכיבוי אש הגיעו למקום ובעזרת סירות וציוד מיוחד הם ערכו סריקות באגם. לצערנו הוא אותר במים כשהוא מחוסר הכרה, ולאחר שחולץ לא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

3 צפייה בגלריה
סריקות באגם
סריקות באגם
סריקות באגם
(צילום: כבאות והצלה לישראל)

3 צפייה בגלריה
כוחות הצלה באגם זיקים
כוחות הצלה באגם זיקים
כוחות הצלה באגם זיקים
(צילום: מאיר אביבי תיעוד מבצעי מד"א )

3 צפייה בגלריה
(צילום: כבאות והצלה לישראל)
למקום הוזנקו גם צוותי חילוץ מכבאות והצלה אשקלון יחד עם יחידת להבה הארצית. צוות היל"מ (יחידה לחילוצים מיוחדים) של תחנת אשקלון החל בסריקות במים בעזרת סירה, וכעבור כשעה קלה נמצאה גופת הנעדר.
הלילה טבע למוות בועז אזולאי, בן 15, בבור מים סמוך להתנחלות קדומים שבשומרון. שני חבריו שנכנסו עמו לבור, גם הם בני 15, הצליחו לצאת משם. מצבו של אחד מהם, שסבל מהיפותרמיה, בינוני ושל השני קל.
זיו (16) חברו הטוב של בועז, סיפר כי "מדובר על בור מים שהרבה צעירים הולכים אליו. מיד כששמענו על האירוע נפגשנו כמה חברים והתחלנו לקרוא תהילים". לדבריו, "בועז היה נשמה טובה, בחור מבריק והמנהיג של החבורה. אני בהלם ממה שקרה, זו אבידה קשה".
פורסם לראשונה: 17:12, 03.07.20