בית משפט בסין גזר עונשי מאסר של 11 חודשים עד שלוש שנים על ארבעה גברים שהפעילו מוסד לטיפול בהתמכרויות לאינטרנט, אחרי שכלאו ילדים בבידוד לפרקי זמן של עד עשרה ימים.
עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ
1 צפייה בגלריה
ילד מחשב אינטרנט
ילד מחשב אינטרנט
"צפו בי כל הזמן"
(צילום: shutterstock)
לפי מסמכי בית המשפט, הארבעה הורשעו במעצר בלתי חוקי של 12 תלמידים באקדמיית יוז'אנג במחוז ג'יאנגשי שבדרום-מזרח סין. 11 מהתלמידים שנכלאו היו בני פחות מ-18.
אקדמיית יוז'אנג היא אחת ממאות מחנות גמילה שנפתחו ברחבי סין בעשור האחרון בעקבות החשש הגובר סביב משך הזמן שהצעירים מבלים מול מסכים. חלק גדול מהמחנות מנוהל על ידי אנשי צבא לשעבר.
המתקן עלה לכותרות כבר ב-2017, לאחר שהרשויות הודיעו כי יחקרו טענות לענישה מחמירה בניסיון "לטפח את האופי המוסרי של בני נוער". העיתון "גלובל טיימס", שבבעלות המפלגה הקומוניסטית, פרסם עדויות של תלמידים לשעבר באקדמיה. הם האשימו את הצוות בכליאת תלמידים חדשים בחדרים קטנים וחשוכים, רק עם שמיכה וסיר שישמש לשירותים. "צפו בי כל הזמן", אמרה אחת התלמידות.
מחנות הגמילה הפכו פופולריים אחרי שסין הכירה ב-2008 בהתמכרות לאינטרנט כהפרעה נפשית. אך בשנים האחרונות גובר החשש מהנעשה בתוך המתקנים בעקבות טענות על התעללות גופנית קשה. לפי דיווחים, בחלק ממרכזי הגמילה מטפלים בתלמידים בשוקים חשמליים. ב-2014, חניכה בת 19 במוסד גמילה הוכתה למוות על ידי המדריכים משום שיצאה לשירותים בלי לבקש רשות.
למרות צנזורה קפדנית ובקרה ממשלתית הדוקה, יש בסין את אחד מבסיסי הגולשים הגדולים בעולם. ליותר מ-850 מיליון סינים יש גישה לרשת, כ-200 מיליון מהם בני 15 עד 35. הממשלה נקטה בשנים האחרונות שורה של צעדים נגד התמכרויות לרשת, כולל חוק האוסר על ילדים ונערים בני פחות מ-18 לשחק במשחקי וידאו מקוונים בין 22:00 בלילה ל-08:00 בבוקר. החוק מאפשר עד 90 דקות משחק ביום חול ועד שלוש שעות ביום בסופי שבוע.