משלחת ישראלית רשמית צפויה לצאת לסודן ביום ראשון, ולדון בהסכם הנורמליזציה עם המדינה האפריקנית. כך אמרו הבוקר (יום ג') מקורות לסוכנות הידיעות רויטרס.
2 צפייה בגלריה
עבדאללה חמדוקת בנימין נתניהו, עבד אל פתח אל בורהאן סודן
עבדאללה חמדוקת בנימין נתניהו, עבד אל פתח אל בורהאן סודן
ראש הממשלה נתניהו ומנהיגי סודן
(צילום: AFP)
הגורמים סירבו להזדהות בשמם או בתפקידם. מלשכת ראש הממשלה נתניהו לא נמסרה תגובה לדיווח, וכך גם מטעמה של חרטום. המשלחת הישראלית צפויה לכלול בכירים במטה לביטחון הלאומי (המל"ל) וכן בכירים במשרד החוץ. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר זמן קצר לאחר ההודעה על ההגעה להסכמה על כינון יחסים עם סודן כי משלחת כזו אכן צפויה לצאת לחרטום.
"בקרוב ייפגשו משלחות של סודן וישראל לדון על שיתופי פעולה בתחומים רבים, בהם חקלאות, מסחר ועוד תחומים חשובים לאזרחינו", אמר נתניהו אז. "שמי סודן פתוחים היום לישראל, וזה מאפשר טיסות ישירות וקצרות בין ישראל לאפריקה ולדרום אמריקה".

2 צפייה בגלריה
מסלול הטיסה מישראל לחרטום
מסלול הטיסה מישראל לחרטום
מסלול הטיסה של המשלחת הישראלית לחרטום, לפני החתימה על ההסכמים
ההסכם עם סודן הושג בחודש שעבר בתיווך נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שמאז הפסיד בבחירות לג'ו ביידן. בהודעה משותפת לטראמפ, נתניהו ומנהיגי סודן עבד אל-פתח אל-בורהאן ועבדאללה חמדוק נמסר אז כי הארבעה שוחחו ודנו בתהליך ההיסטורי שעוברת סודן לדמוקרטיה, לשון ההודעה, וכן על קידום השלום באזור.
כעבור דקות ספורות מההכרזה, הזמין טראמפ עיתונאים לחדר הסגלגל בבית הלבן בזמן שיחה טלפונית עם נתניהו. הוא אמר להם כי "ישראל וסודן הסכימו לעשות שלום ולנרמל את היחסים. זהו אחד הימים הגדולים בהיסטוריה של סודן". נתניהו אמר לאחר מכן: "זה עולם חדש. אנחנו משתפים פעולה עם כולם ובונים עתיד טוב יותר לכולנו". נתניהו בירך על "מעגל השלום שמתרחב במהירות", כשהוא מתייחס להסכמים הקודמים עם איחוד האמירויות ובחריין.

כיומיים לפני אותה הכרזה על הסכמי הנורמליזציה, ביקרה משלחת בכירים ישראלית בחרטום. בין אנשי המשלחת נמנו גורמים במל"ל ובמשרדי ראש הממשלה והמודיעין. בכיר סודני אמר באותה העת כי על המטוס שנחת בחרטום היו גם בכירים אמריקנים - שהשתתפו בדיונים בין שתי המדינות בחסות איחוד האמירויות, שבהם השתתפו גם ראש מועצת הריבונות של סודן אל-בורהאן ושר המשפטים הסודני.