2 צפייה בגלריה
בקרוב נוכל לבקר? העיר מרקש במרוקו
בקרוב נוכל לבקר? העיר מרקש במרוקו
בקרוב נוכל לבקר? העיר מרקש במרוקו
(צילום: נועה גליקשטיין-קרן)
היעד הבא, אחרי איחוד האמירויות: כחלק מהסכם הנורמליזציה עם מרוקו אושרו טיסות ישירות בין המדינות. ישראלים רבים נהגו לבקר במרוקו, אבל ההסכם - שאותו חשף הערב (חמישי) הנשיא טראמפ בטוויטר - יקצר את זמן הטיסה משמעותית וזו תימשך כחמש שעות בלבד.
חברות התעופה בישראל מדברות על מרוקו כקו חם ביותר, הן בגלל האתרים במדינה והן עקב העובדה שבישראל יוצאי מרוקו רבים שהם ובני משפחותיהם ירצו לעשות טיול שורשים במדינה, וייתכן שיוכלו לעשות זאת כבר לקראת פסח.

לפחות בינתיים, ועל פי רישומי משרד הבריאות, מרוקו נחשבת למדינה אדומה. עד כה נדבקו במדינה בקורונה 391 אלף בני אדם ו-6,492 מתו. אתמול אובחנו במרוקו 4,096 בני אדם. בחודש שעבר מספרי המאובחנים היומיים היו גבוהים יותר והגיעו לשיא של 6,195 מאובחנים ביממה.
לפני שנתיים ניסו בישראייר להוציא טיסות ישירות מנתב"ג למרוקו, כשרק דובר על התקרבות בין המדינות. אבל הדבר ירד מהפרק, בעיקר בגלל עניינים טכניים וסידורי בטחון. נציגים של החברה ביקרו אפילו בבירה רבאט ופנו לחצרו של הרב יאשיהו פינטו שמקורב למלך, אבל גם זה לא הוביל לתפנית והתוכנית נגנזה.
מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס אמר הערב ל-ynet כי אם כל הצדדים יהיו רציניים ניתן יהיה תוך שלושה חודשים לערוך טיסות ישירות בין המדינות. "כמו שהימרנו עם איחוד האמירויות, אנחנו מאוד רוצים לטוס למרוקו, ולא מהיום. מבחינתנו אנחנו כבר בשבוע הבא פותחים במערכת טיסות למרוקו", אמר המנכ"ל.
2 צפייה בגלריה
מנכ"ל ישראייר: תוך 3 חודשים אפשר להפעיל טיסות ישירות. העיר שפשאוון
מנכ"ל ישראייר: תוך 3 חודשים אפשר להפעיל טיסות ישירות. העיר שפשאוון
מנכ"ל ישראייר: תוך 3 חודשים אפשר להפעיל טיסות ישירות. העיר שפשאוון
(צילום: shutterstock)
בחברת אל על אמרו כי הם "מברכים על ההודעה ההיסטורית ערב חג החנוכה בדבר כינון קשרים דיפלומטיים בין ישראל ומרוקו, ותחל בהיערכות מבצעית להפעלת טיסות ישירות לקזבלנקה, בכפוף להשגת כלל האישורים הנדרשים מהרשויות השונות. החברה בוחנת זה זמן רב את ההיתכנות הכלכלית והמבצעית להפעלת טיסות ישירות למרוקו, טיסות הצפויות להיות פופולריות ביותר בקרב קהל הלקוחות הישראלי".
נשיא ארה"ב היוצא דונלד טראמפ הכריז הערב כי מרוקו תכונן יחסים דיפלומטיים מלאים עם ישראל. בכך היא תהפוך למדינה הערבית הרביעית שעושה זאת בחודשים האחרונים, אחרי איחוד האמירויות, בחריין וסודן. מרוקו תחתום על ההסכם בתמורה להכרה אמריקנית בריבונותה על אזור הסהרה המערבית.
טראמפ אמר כי ישראל ומרוקו יפתחו בקרוב את משרדי הקישור בתל אביב וברבאט, ובסופו של דבר יקימו גם שגרירויות זו אצל זו. מהבית הלבן נמסר כי ישראל ומרוקו יקיימו שיתוף פעולה כלכלי ותרבותי לקידום היציבות במזרח התיכון.