2 צפייה בגלריה
חוזרים ללימודים באשדוד
חוזרים ללימודים באשדוד
בבתי ספר עם 90% מחוסנים - תלמידים יוכלו ללמוד ללא תלות בצבע הרמזור. ארכיון
הרשימה האדומה החדשה לשבוע הבא - ואיתה השינויים ברמזור: הערב (יום ג') תצביע הממשלה על רשימת היישובים שבהם יתקיימו לימודים בבתי הספר ובגנים מיום ראשון, לצד אלו שילמדו בזום. אלו הרשימות החדשות, כפי שהגיעו לידי ynet.

2 צפייה בגלריה
חט"ב עירוני ה', חיפה
חט"ב עירוני ה', חיפה
כיתות ז'-י' חוזרים ללימודים בחיפה, השבוע
(צילום: גיל נחושתן)
רשימת הערים האדומות כוללת בין היתר את אום אל פחם, אופקים, באקה אל גרבייה, טייבה, נצרת ורהט. בנוסף גם בערים "כתומות כהות" כמו טבריה וקריית מלאכי לא יתקיימו לימודים, וכן בשכונות במזרח ירושלים, ובאזורים בבאר שבע, בני ברק ונתניה.
היישובים "הכתומים בהירים" עם שיעור מתחסנים גבוה שבהם כן יתקיימו לימודים הם אזור, אכסאל, אפרת, אשקלון, בית דגן, בית שמש, ג'סר א-זרקא, גבעת זאב, גן יבנה, דיר אל-אסד, דיר חנא, דימונה, חדרה, חצור הגלילית, טירת כרמל, טמרה, כאבול, לוד, מגדל, מגדל העמק, מודיעין עילית, נוף הגליל, נחף, נס ציונה, סאג'ור, סכנין, עכו, ערד, פרדס חנה כרכור, צפת, קריית גת, קריית ים, קריית עקרון, רחובות, רכסים, שבלי – אום אל גנם, שדות דן, שלומי ושפרעם.
לצד זאת יתקיימו לימודים גם בשכונות הכתומות בירושלים: לב עיר, קריית הלאום, מוסררה, הרובע היהודי, פסגת זאב, קריית מנחם וגבעת משואה. בנוסף, רשימת היישובים ה"כתומים בהירים" כוללת גם מועצות אזוריות רבות.
בנוסף התקבלו כמה החלטות חדשות הנוגעות ללימודים בתקופת הקורונה. בבתי ספר עם שיעורי התחסנות של יותר מ-90% ומעלה של תלמידי י"א-י"ב, תלמידים בשכבות אלו יוכלו ללמוד במוסדות החינוך עצמם - ללא תלות בצבע הרמזור.
לצד זאת, יישובים שמוסדות החינוך בהם היו סגורים לאור חיתוך הרמזור (אדומים או כתומים כהים) אך ציון הרמזור שלהם השתפר ובמשך יומיים ברציפות הפך לכזה שמאפשר פתיחה - יוכלו להיפתח בכפוף לאישור מול מנכ"ל משרד החינוך, מבלי לחכות לחיתוך הרמזור הבא, המתקיים אחת לשבוע.
החלטה נוספת היא שבתי ספר ביישובים כתומים שהופעל בהם "מגן חינוך" - תוכנית לאיתור מוקדם של תחלואה במערכת החינוך על ידי בדיקה של התלמידים והמורים אחת לשבוע - יישארו פתוחים גם אם מצב התחלואה ביישוב החמיר לכתום כהה או לאדום. גם תוכנית "מגן חינוך" עצמה תמשיך לפעול בהם.