פעוט בן שלוש טבע אחר הצהריים (א'), סמוך ל-15:00, בבריכה בביתה של סבתו ברחוב שאננים בפרדס חנה-כרכור. צוות מד"א שהוזעק למקום פינה אותו לבית החולים רמב"ם שבחיפה כשהוא מורדם ומונשם ומצבו מוגדר קשה. המשטרה פתחה בבדיקת נסיבות האירוע.
מבדיקה ראשונית עלה כי הורי הפעוט שהו עם הילד אצל הסבתא. בן ה-3 ככל הנראה חמק מעיניהם והצליח לטפס על הבריכה, אז נפל לתוכה וטבע.
2 צפייה בגלריה
פעוט בן 3 טבע בבריכה פרטית בפרדס חנה
פעוט בן 3 טבע בבריכה פרטית בפרדס חנה
זירת הטביעה בפרדס חנה-כרכור
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
חובש רפואת חירום במד"א, משה לוי, סיפר: "כשהגענו למקום, הובילו אותנו לחצר הבית, סמוך לבריכה. ראינו שמעניקים טיפול רפואי ראשוני בהדרכה טלפונית של מוקד מד"א. הפעוט היה בהכרה מעורפלת וביצענו בדיקות רפואיות. הוא סבל ממצוקה נשימתית. הרדמנו והנשמנו אותו, ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קשה ויציב".
בתוך כך, בימים האחרונים אירעו ארבעה מקרי טביעה קטלניים: גבר בן 76 טבע למוות אתמול בחוף הקשתות בקיסריה. בחוף הים בתל אביב, סמוך למוזיאון האצ"ל, טבעו גם כן אתמול למוות האחים ראאד וזיאד אל-עמואסי, בני 40 ו-47, שהגיעו מאזור רמאללה.
ביום שישי טבעה למוות אישה בת 45 דרומית לחוף זיקים ושעות ספורות לאחר מכן טבע גבר נוסף, בשנות ה-40 לחייו, בחוף אכדיה בהרצליה. מצבו קשה.

כך תוכלו תצילו אדם מטביעה - שלב אחר שלב:

נסו למשות את הטובע מהמים במהירות האפשרית, אבל אל תסכנו את חייכם. במקביל, הזעיקו את מגן אדום בטלפון 101 והשאירו את המוקדן על רמקול תוך שאתם מוסרים לו את המיקום המדויק שלכם. המוקדן יזעיק מיד צוות נט"ן, וימשיך במקביל עמכם בשיחה למתן הנחיות טיפול.
אם יש לידכם אדם נוסף, בקשו ממנו לחפש את הדפיברילטור הציבורי הקרוב. לרוב הוא יימצא בסוכת המציל בים, או בחדר חובש או חדר עזרה ראשונה בבריכה.
דפיברילטורים נמצאים על-פי חוק בכל מקום ציבורי הכולל מעל 500 איש, במוסדות חינוך, וגם בדוכני פיס רבים ברחבי הארץ. הקשיבו להוראות מד"א בטלפון להפעלת הדפיברילטור באופן בטוח.
2 צפייה בגלריה
פעוטה נפגעה מרכב
פעוטה נפגעה מרכב
ארכיון
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
אם הטובע לא נושם, כלומר בית החזה שלו אינו עולה ויורד, יש להשכיב אותו על הגב הרחק מהמים ולהתחיל בהחייאה שכוללת עיסויי חזה בקצב של 100 פעימות בדקה (לפי קצב השיר "stayin' alive" של הבי ג'יז). לעולם אל תנסו להוציא מים מריאותיו של הנפגע: לא רק שזה בלתי אפשרי, אלא שהפעולה המסוכנת עלולה לפגוע בטובע.
אם הבחנתם בטובע חוזר להכרה, אין לאפשר לו להתהלך בכוחות עצמו, תמיד יש להתפנות לבית החולים להמשך מעקב ובדיקות, כיוון שלאחר טביעה צפויים שינויים מסוכנים ברמות המלחים בגוף שעלולים לסכן את חייו של הטובע, גם אם הוא עומד על רגליו.
אם אתם הורים לילדים, הקפידו להשגיח עליהם תמיד כשאתם בסביבת מים. אל תקראו ספר או עיתון, אל תשתמשו בסלולרי. העיניים צריכים להיות תמיד בהשגחה על הילד.
דאגו שהבריכה שלכם מוגנת בפני כניסת ילדים, ואל תשאירו ילדים קטנים לבד באמבטיה, בגיגית או בקרבת כל מקור מים, אף לא לרגע אחד, גם לא כדי לענות לטלפון או לקחת מגבת. מספיקות כמה שניות כדי לגרום לילד נזק מוחי בלתי הפיך.