הייתם חאמד מג'סר א-זרקא, רק בן 22, נהרג לפני כחודש במה שנראה תחילה כמו תאונת דרכים קטלנית - אך בהמשך התברר כרצח על רקע סכסוך שפרץ בין יושבי הרכב. הרצח נחשף בחקירתם של היחידה ללוחמה בפשיעה ויחידת בוחני התנועה, שתיהן ממרחב מנשה, שגילו כי אחד מיושבי הרכב - מוחמד ג'ורבאן - היטה את הרכב בכוונה בזמן נסיעה וגרם למותו של חאמד. כעת הוגש נגדו כתב אישום בבית המשפט המחוזי בחיפה.
2 צפייה בגלריה
תאונת דרכים בכביש 4 סמוך לזכרון יעקב
תאונת דרכים בכביש 4 סמוך לזכרון יעקב
הרכב פגע בגדר - והסתחרר. זירת הרצח
(צילום: אביעד ניסים, דוברות מד"א)
2 צפייה בגלריה
הייתם אבו חאמד הרוג תאונה תאונת דרכים זכרון יעק
הייתם אבו חאמד הרוג תאונה תאונת דרכים זכרון יעק
הייתם חאמד
לפי כתב האישום, ב-19 באפריל בשעה 22:00 או סמוך לכך הגיעו חאמד, ג'ורבאן ושתי נשים לבקר אדם אחר בבית חולים, ובמהלך הביקור התפתח ביניהם ויכוח. לאחר הביקור נכנסו הארבעה לרכב - כשהמנוח יושב במושב הנהג, הנאשם לידו ושתי הנשים יושבות מאחור.
הארבעה החלו בנסיעה בכביש 4 לכיוון צפון, כשהיעד היה פוריידיס. במהלך הנסיעה הנאשם התווכח עם אחת הנשים ברכב, ובשלב מסוים אף תקף אותה באמצעות חפץ חד ושרט אותה בכתף שמאל וגרם לה לדימום קל. כשהגיעו הארבעה לבית חנניה, עצר המנוח את הרכב, ובן דודה של האישה שהותקפה עלה והתיישב במושב האחורי.
חאמד המשיך בנסיעה, ובזמן שהרכב נסע בנתיב הימני של הכביש מבין שני נתיבים, המשיך ג'ורבאן להתווכח עם אחת הנשים. בשלב מסוים המנוח התערב, ואמר להם "תפתרו את הבעיות שלכם בבית". ג'ורבאן השיב השיב לו כי השניים יפתרו את הבעיות כאן ועכשיו.
לפי כתב האישום, זמן קצר לאחר מכן - בסביבות השעה 01:00 לפנות בוקר וכשהרכב היה בנסיעה סמוך לזכרון יעקב - ג'ורבאן הושיט את ידיו לעבר ההגה, אחז בו בחוזקה ומשך אותו בכוח ימינה. כתוצאה מכך הרכב סטה בצורה חדה לימין. לפי כתב האישום, ג'ורבאן עשה זאת כשהוא מודע לאפשרות שיגרום למותו של המנוח ואף של יושבי הרב האחרים.
הרכב עלה על המדרכה עם הגלגל הימני, ופגע בגדר גבוהה להולכי רגל. כתוצאה מכך הרכב הסתחרר ופגע בגדר עם חזית ודופן שמאל, ונעצר כשהוא על המדרכה וחזיתו מול מעקה הבטיחות. חאמד נפגע בראשו ונהרג במקום. הנאשם נפצע באורח קשה, ושלושת האנשים שישבו מאחור נפצעו באורח קל עד בינוני.
עורך הדין עאדל בויראות, שמייצג את הנאשם, אמר כי "מרשי מכחיש את כל המיוחס לו. שניים מהנוסעים העלילו נגדו במטרה לתפור לו תיק של רצח. גם הנאשם בעצמו נפגע קשה".