2 צפייה בגלריה
אלי שרון
אלי שרון
אלי שרון לצד המכונית שחנתה על המדרכה
אלי שרון, נכה צה"ל שמרותק לכיסא גלגלים, ניסה לעבור אתמול (יום ד') על המדרכה ברחוב מנשה בן ישראל בירושלים. ואולם, רכב משטרתי שחנה על המדרכה אילץ אותו לרדת לכביש.
"זה דבר שקורה בירושלים מדי יום. זה מעצבן מאוד כשאזרחים עושים את זה, אבל כששוטר עם צ'קלקה כחולה מרשה לעצמו לעמוד שם במשך שעתיים, זה מראה שלמשטרה יש חוק אחר", סיפר שרון על התיעוד המטריד.
לדברי שרון, באזור יש בית ספר ולכן גם ילדים שעברו במקום נאלצו לרדת לכביש. "הייתה רוח קרה, אתה יושב על הכיסא קפוא כולך, הידיים בחוץ כדי לנהוג, מכוניות חולפות על פניך ומתיזות את המים שהצטברו על הכביש. התחושה היא שלא רואים אותך, אתה לא קיים, אתה לא בן אדם", סיפר שרון.
הוא הוסיף: "המדרכות גבוהות מאוד ואחרי הירידה לכביש אני לא יכול לעלות עד להנמכה הבאה של המדרכה. התקשרתי למוקד 106 וביקשתי שישלחו פיקוח. המוקדנית אמרה לי 'אדוני, אני אעשה מה שאתה רוצה, אבל מי שיראה את הצ'קלקה על האוטו לא יעשו לו כלום'".
2 צפייה בגלריה
אלי שרון
אלי שרון
"זה ממש מסלול מכשולים"
שרון אמר עוד כי המדרכות בעירו מהוות מסלול מכשולים לאנשים עם מוגבלויות. "הכבישים והמדרכות מעורבבים זה בזה, זה זוועה. אני לא יכול לעלות על מדרכה ולדעת שאמשיך עד סופה. המדרכות עם בורות, מלאות עמודי חשמל ותשתיות. זה ממש מסלול מכשולים. כשאתה אזרח מהשורה ומתנווט לך אז עשית עוד 30 מטר, אבל עם כיסא גלגלים, כל פעם על המדרכה אני מנסה לראות אם יש לי איפה לרדת".
המדרכות בישראל מהוות פעמים רבות מסלול מכשולים להולכי הרגל והן עמוסות בתשתיות או בכלי רכב חונים. הבעיה מקבלת משנה תוקף במיוחד בעבור אנשים עם מוגבלויות שיכולת התמרון שלהם בדרך קטנה יותר.
יוסי סעידוב מארגון "הולכי הרגל ברחובות שלנו" אמר: "ירושלים מובילה בתשתיות הליכה גרועות, בחוסר אכיפה של עבריינות מדרכה, ולצערנו היא גם מובילה במספר הולכי הרגל שנפגעים ברחובות. המראה של אנשים עם מוגבלויות הנאלצים לרדת לכביש סואן בגלל ניידת משטרה עבריינית היא מקוממת ומצביעה על אטימות ממסדית וניתוק מהאזרחים. המדרכות ברחובות שלנו נועדו להולכי רגל ולאנשים עם מוגבלויות ולא לחניות פרטיות".
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "כל שוטר כפוף לחוק בדומה לכל אזרח אחר. בהתאם המקרה ייבדק, וככל שימצא כי הנהג החנה את הרכב כך ללא צידוק מבצעי יינקטו נגדו צעדים מתאימים על ידי מפקדיו".