2 צפייה בגלריה
השיירה בדרכה לבלפור והפגנות בגשרים ובצמתים
השיירה בדרכה לבלפור והפגנות בגשרים ובצמתים
ארכיון
(צילום: הדגלים השחורים)
ההודעה על הסגר הצפוי להתחיל מחר (יום שישי) ב-14:00 ועל הטלת מגבלות ההפגנה למרחק של עד קילומטר מהבית הובילו לתגובות חריפות מצד מארגני ההפגנות בבלפור. ב"דגלים השחורים", שמארגנים את ההפגנות בכל מוצאי שבת בגשרים ובצמתים ברחבי הארץ טרם ההפגנה המרכזית מול מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים, אמרו כי כבר הערב ב-18:30 יקיימו מחאה - כמו גם במוצאי שבת - אז יערכו "הפגנת מרפסות" שבה יקראו קריאות בוז נגד הממשלה ב-20:00.
"מדובר בשעה קשה לעם ישראל", נמסר מאנשי הדגלים השחורים. "מדינת ישראל צוללת לתהום עקב המחדלים הבלתי נגמרים של נתניהו. זוהי השעה לכל עם ישראל להפנים את מה שאנו אומרים חודשים: נאשם בפלילים לא יכול לנהל מדינה. האשמה מוטלת לפתחו של הנאשם נתניהו. הוא ורק הוא אחראי לכישלון הגדול בתולדות המדינה".


ב"דגלים השחורים" תקפו בחריפות גם את כחול לבן: "המפלגה בראשותו של בני גנץ הבטיחה לבוחריה שני דברים עם כניסתה לממשלה - שמירה על הדמוקרטיה וטיפול בקורונה. הטיפול בקורונה הוא מחדל גדול מזה של מלחמת יום הכיפורים, וכעת כחול לבן עומדת להצביע בעד חוק שיהווה חיסול מוחלט של הדמוקרטיה הישראלית. אין דבר כזה הפגנה במרחק של קילומטר מהבית. קביעת כללי בטיחות להפגנות - כן. חיסול הדמוקרטיה - לא".
2 צפייה בגלריה
מחאת הדגלים השחורים בצומת אודים
מחאת הדגלים השחורים בצומת אודים
מחאת הדגלים השחורים בצומת אודים. ארכיון
(צילום: הדגלים השחורים)
עוד הוסיפו כי "אנו מודיעים בזאת לבני גנץ, שרי המשפטים והחוץ: אם תתנו ידכם להרס הדמוקרטיה - נרדוף אתכם, נפגין מולכם ואתם תיזכרו לדראון עולם כמי שהפכו את ישראל לדיקטטורה. שום תירוץ לא ינקה את ידכם. שמותיכם ייזכרו בהיסטוריה הישראלית לא כגיבורי ישראל, אלא כמחרבי ישראל".

"נתניהו ייזכר כמי שהמיט אסון על ישראל"

על אף שהמתווה הסופי להפגנות עדיין לא אושר, גם תנועות אחרות המשתייכות להפגנות בבלפור הגיבו בחריפות למתווה המסתמן. תנועת "קריים מיניסטר" פרסמה הודעה שלפיה "כל מה שעניין את נתניהו היה לעצור בכל מחיר את ההפגנות בבלפור. לא בריאות הציבור, לא מיליון המובטלים והעסקים הקורסים ולעזאזל הדמוקרטיה. האובססיה שלו לראות את כיכר פריז ריקה מעידה על עוצמת המחאה והלחץ האדיר שלו ממנה".
ב"קריים מיניסטר" הוסיפו: "בשבועיים האחרונים הובלנו מאבק נחוש על חופש הביטוי מול מסע הסתה שקרי חסר מעצורים. לא מצמצנו, ובזכותנו הוכח שהנאשם מקבל החלטות קריטיות משיקולים אישיים והוא לא כשיר לנהל מדינה. נתניהו ייזכר כמי שהמיט על ישראל אסון בריאותי, כלכלי וחברתי ודרדר את הדמוקרטיה שלה ואת אמון הציבור לשפל שלא היה כמותו".
בתוך כך, תנועת "אין מצב" הגישה פנייה דחופה לחברי ועדת החוקה והסבירה כי לפני יותר מ-10 ימים מתוך אחריות חברתית הם יזמו מתווה להפגנה לימי הסגר בלבד. לדברי אנשי התנועה, המתווה קיבל את אישור המשטרה והוא מאפשר לכל אזרח לשמור על שתי זכויות: הזכות להפגין והזכות לשמור על בריאותו. המתווה כולל הפגנה באוויר הפתוח, קפסולות, ישיבה על כיסאות, ריחוק חברתי ועטיית מסכות.
"אנו קוראים לחברי הכנסת לקבל את המתווה לימי הסגר בלבד, שהוצע על ידי 'אין מצב' לפני 10 ימים ואושר על-ידי רשויות המדינה. המתווה מאפשר הפגנות שהן נשמת אפה של מדינה דמוקרטית".