4 צפייה בגלריה
עומר אדם בנתב"ג
עומר אדם בנתב"ג
עומר אדם בנתב"ג ביום שישי האחרון
(צילום: סתיו יוגב)
נוהלי הקורונה והבידוד אמורים לחול על כל אזרחי המדינה, אבל כשמדובר באנשים מוכרים או בעלי ממון, מתברר שפתאום אפשר לכופף אותם קצת. כפי שנחשף בסוף השבוע ב-ynet, הזמר עומר אדם שב ביום שישי בערב לארץ. הוא הגיע במטוס פרטי מעמאן, לשם הגיע מדובאי. עוד לפני הגעתו לארץ ביקש אדם פטור מבידוד במלונית בנימוק שחלה בקורונה והחלים. משרד הבריאות סירב בנימוק שאדם חלה בחו"ל ומסמכי ההחלמה שלו אינם מוכרים בארץ.
4 צפייה בגלריה
עומר אדם בנתב"ג
עומר אדם בנתב"ג
אדם ביציאה מנתב"ג
(צילום: סתיו יוגב)
כאשר הגיע לנתב"ג ביקש אדם שיאפשרו לו לעבור בדיקה סרולוגית בשדה, אך נאמר לו שהדבר אינו אפשרי, שהוא חייב להגיע לבידוד במלון מטרופוליטן בתל אביב, ורק לאחר שייכנס למלון יוכל להזמין לעצמו בדיקה שכזו. אחרי דין ודברים עלה אדם על אוטובוס שנסע למלון, ובמקביל הזמין לעצמו בדיקה סרולוגית פרטית.
לפי דיווחים, מעבדה סרולוגית ניידת הגיעה עד האוטובוס וביצעה לו בדיקה בעודו בתוכו. הנוהל, כאמור, מחייב כל ישראלי שחוזר מחו"ל להיקלט במלון ורק אז הוא יכול לבצע בדיקה. אם לא די בכך, אדם סירב לרדת מהאוטובוס והמתין בתוכו כמה שעות, עד שהגיעו התוצאות אשר הוכיחו כי יש לו נוגדנים נגד קורונה.

"אם אתה סלב אתה יכול לעשות מה שאתה רוצה"

לאחר שקיבל את התוצאות פנה לוועדה, קיבל פטור מהמלונית ונסע הביתה. איך הוא קיבל אישור כה מהיר מהוועדה, שאנשים רגילים יכולים לפנות אליה רק באמצעות מייל? כאמור, יש נוהל סלבים ויש נהלים לשאר בני האדם.
גורם המעורב בטיפול בסוגיית הבידוד של ישראלים השבים מחו"ל אמר בתגובה: "הוועדה הזו שולחת למלון משפחות עם תינוקות, אנשים מבוגרים ואנשים שבאים ללוויה – ללא שום רגש וחמלה. אבל אם יש לך כסף ואתה סלב אתה יכול לעשות מה שאתה רוצה. זו פשוט בושה".
4 צפייה בגלריה
החל מחצות, השוהים במלונית קורונה יכולים לצאת לבידוד ביתי
החל מחצות, השוהים במלונית קורונה יכולים לצאת לבידוד ביתי
הכניסה למלונית מטרופוליטן בת"א
(צילום: נדב אבס)
4 צפייה בגלריה
אוטובוסים מחכים בנתב"ג לנוחתים ממינסק
אוטובוסים מחכים בנתב"ג לנוחתים ממינסק
אוטובוסים בנתב"ג. אדם המתין שעות וחיכה לתשובה
לאורך כל שנת הקורונה, כשכולנו סבלנו מסגרים והגבלות, אדם היה הרחק מכאן. הוא בילה בקפריסין בחודש יולי, ניצל את הזמן כדי לערוך פגישות עסקיות, וחודש לאחר מכן נודע כי הוא ואחיו נדבקו בנגיף הקורונה ובילו יחד בחוף פרטי עד להחלמתם.
לאחר החתימה על הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות המריא אדם לדובאי לחופשה ארוכה, שהחלה באוקטובר, ושהה שם כשלושה חודשים. בחודש ינואר המריא למיאמי. את דרכו חזרה לארץ עשה דרך דובאי ועומאן, משם הגיע לישראל במטוסו הפרטי.
ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "העברת המבודד משדה התעופה למלונית היא באחריות פיקוד העורף, לרבות ההיסעים. מבדיקתנו עולה כי הדיגום בוצע בדרך משדה התעופה למלונית, בטרם קבלת האישור ממשרד הבריאות ובניגוד לנהלים. הוא שוחרר מבידוד בהתאם ל'נוהל מחלים' על סמך בדיקה חיובית למחלה מחו"ל ובדיקה סרולוגית חיובית מישראל".
מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "כלל ההחלטות המתקבלות בהיבט השחרור ממלוניות הן באחריות משרד הבריאות ועל פי המלצותיו. לאחר בדיקה שאכן התקבל אישור שחרור בעניינו, הנ"ל שוחרר כדין. הובא לידיעתנו כי הנ"ל ביצע דגימה בדרך אל המלוניות ללא אישור משרד הבריאות ופיקוד העורף. הנושא הועבר לטיפול חברת ההיסעים שבוחנת את המקרה".
עופר מנחם, מנהל יחסי הציבור של הזמר, מסר: "עומר פעל על פי הנהלים, בהתאם לחוק וכמו כל אזרח. לאחר שקיבל תוצאה של בדיקה סרולוגית בישראל ופטור מבידוד, הוא עזב את המקום. עומר חלה בקורונה בעת שהותו בחו"ל, החלים ואף קיבל תעודת מחלים מקופת החולים כבר אתמול. אנו מאחלים בריאות איתנה לכולם ובחירה להתעסק בדברים טובים וחיוביים".