אלפי בני אדם נהרו לכפר דרום אפריקני, שם התגלו אבנים "בלתי מזוהות" שעשויות להיות יהלומים.
ההמונים נהרו לכפר קווהלאטי, במחוז קוואזולו-נטאל במזרח דרום אפריקה. בסוף השבוע, במהלך חפירות בשטח פתוח בכפר, מצא גבר מקומי אבן דמוית קריסטל - והפיץ את הבשורה. תושבי הכפרים באזור הגיעו עם אתי חפירה והחלו לחפש יהלומים. השמועה התפשטה במהירות - ואחרי תושבי הכפרים הסמוכים הגיעו לכפר קווהלאטי גם תושבים מאזורים אחרים בדרום אפריקה.

גאולוגים טרם בחנו את האבנים המסתוריות שנמצאו בכפר, והרשויות ביקשו מהאנשים לעזוב כדי לערוך בדיקה הולמת. הממשלה המחוזית פרסמה תיעוד של החיפושים והביעה חשש מ"הבהלה ליהלום". הממשלה המחוזית הסבירה שהיא מודאגת מהדיווחים על כרייה בלתי חוקית בכפר, ובנוסף קיים חשש שהחפירות ההמוניות יובילו להתפשטות של נגיף הקורונה.
למרות שטרם הוכח שהאבנים שהתגלו בכפר הן אכן יהלומים, חלק מהדרום אפריקנים כבר החלו למכור את האבנים שמצאו. המחירים ההתחלתיים נעים בין 100 ל-300 רנד (23 עד 70 שקל).
כלכלת דרום אפריקה סובלת כבר תקופה ארוכה משיעורים חריגים של אבטלה. מיליונים נמצאים מתחת לקו העוני. מגפת הקורונה, כמו במדינות רבות, החריפה את המצב הכלכלי בדרום אפריקה.
על רקע המצב הכלכלי הקשה, חלק ממחפשי היהלומים משוכנעים שהם הולכים להתעשר - למרות שטרם הוכח שאכן מצאו יהלומים. מנדו סאבלו, בן 27 ואב לשניים, מצא כמה אבנים קטנטנות ו"בלתי מזוהות" ואמר: "החיים שלנו הולכים להשתנות. אין לאף אחד עבודה ראויה, יש רק עבודות מזדמנות. כשחזרתי הביתה עם האבנים המשפחה שלי הייתה ממש שמחה".
שקומבוזו מבלה, גבר מובטל שהגיע גם כן לכפר, אמר: "בכל חיי לא ראיתי יהלום או נגעתי באחד. כאן זאת הפעם הראשונה שאני נוגע ביהלום. אנחנו מתקשים להתקיים, אני מקווה שהמצב ישתפר".