נתוני הקורונה מראים כי מספר המאומתים היומי היה הגבוה ביותר זה חודש וחצי - והפרויקטור החדש מזהיר כי ישראל "במצב חירום". ראש "מגן ישראל", פרופ' נחמן אש, אמר הבוקר (יום ג') בתום הערכת המצב היומית של משרד הבריאות כי "יש עלייה בתחלואה יחד עם תחושה בציבור שהקורונה הלכה".
3 צפייה בגלריה
נחמן אש
נחמן אש
נחמן אש. תחושה שהקורונה הלכה
(צילום: טל שחר)
"אנחנו במצב חירום", הוסיף פרופ' אש. "נתכנס לחשוב מה הצעדים המיידיים שצריך לעשות כהמלצה לקבינט. בינתיים נמשיך את הצעדים האינטנסיביים סביב החקירות, הבדיקות, הבידודים".
בסיור במנהלת האכיפה הארצית של המשטרה עם השר אמיר אוחנה ועם ממלא מקום המפכ"ל מוטי כהן, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "יש מאמץ אדיר של המשטרה, אבל עם זאת צריך לשפר את האכיפה. אנחנו רוצים לשפר את המאמץ ואת הפעולה שלנו בצירים שמהם באה התחלואה. כרגע זה מרוכז בכמה יישובים ומקומות. טורקיה, חזרה של ערבים מיהודה ושומרון ומבודדים שמפרים בידוד ומסכנים קהילות שלמות".
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
נתניהו. "פותחים וסוגרים, משתדלים שלא חזק מדי"
לדברי נתניהו, "אנחנו עובדים גם על הידוק הכתרים על יישובים אדומים שיש בעיה בכיתורם. זו לא בעיה של המשטרה, זו בעיה משפטית שמנסים לפתור. אם צריך נלך לחקיקה". ראש הממשלה התייחס גם לאפשרות שיוטל על ישראל סגר נוסף, שלישי במספר וטען כי "סגר זו הדרך שבה כל המדינות הדמוקרטיות מתמודדות עם המגפה. יש פה אקורדיון - פותחים וסוגרים. אנחנו מנסים לא לסגור חזק מדי ולא לפתוח חזק מדי. הופעה חוזרת ונשנית של סגרים היא כורח המציאות".
דברי אש ונתניהו באו בצל השיא במספר הנדבקים היומי זה חודש וחצי - 1,227 נדבקים חדשים ביום, מתוך כ-56 אלף בדיקות. לפי נתוני משרד הבריאות מהבוקר, מספר החולים המאושפזים בבתי החולים במצב קשה עומד על 264, בהם 99 שמחוברים למכונת הנשמה. מפרוץ המגפה נפטרו 2,865 בני אדם ובמספר זה לא חל שינוי מאז אמש. שיעור הבדיקות החיוביות עמד על 2.2%. ללא בדיקות סקר (בדיקות שמתבצעות בין היתר בבתי אבות, במוסדות דיור מוגן ובבתי ספר), עמד שיעור הבדיקות החיוביות על 2.7%.
3 צפייה בגלריה
מודרנה פייזר חיסון קורונה
מודרנה פייזר חיסון קורונה
שאננות בצל ההתקדמות. מודרנה ופייזר
(צילום: רויטרס, shutterstock)
בדו"ח אמ"ן שפורסם הבוקר נכתב כי מומחים ומנהיגים בעולם מזהירים מהתפרצויות שעלולות להתרחש בשל הסרת מגבלות ובשל שאננות ציבורית, על רקע ההתקדמות בפיתוח החיסונים לקורונה וההיערכות לתחילת הפצתם. "בנסיבות אלה, פירוש ההתקדמות בחיסון כסיבה להסרה מהירה של ההגבלות והקפדה מועטה על כללי ההתגוננות האישית יובילו לגל תחלואה נוסף או להארכה של הסגרים הקיימים למשך חודשים רבים", נכתב בדו"ח.
אמש, בעקבות התמונות שבהן נראו עומסים במרכזי הקניות ביום שישי האחרון, החליטו שרי קבינט הקורונה להפחית את מספר הקונים שיוכלו להיכנס לקניונים. בהתאם להחלטת הקבינט, התפוסה המרבית בשטח הקניון תשתנה מאדם אחד ל-7 מ"ר לאדם אחד ל-15 מ"ר.
בנוסף קבעו השרים כי בחנויות ששטחן עולה על 150 מ"ר, התפוסה המרבית תהיה ביחס של אדם ל-15 מ"ר וללא קביעת מספר מרבי של לקוחות בחנות.